یک منبع دیپلماتیک یمنی اعلام کرد، مهم‌ترین بندهای طرح آمریکا برای حل بحران یمن آتش‌بس و ازسرگیری مذاکرات سیاسی یمن است.

انتشار جزئیات طرح آمریکا برای حل بحران یمن

به گزارش سلام نو به نقل ازایسنا، یک منبع دیپلماتیک یمنی به شبکه خبری المیادین اعلام کرد که طرح آمریکا برای حل بحران یمن شروط ظالمانه‌ای برای صنعا دارد و مهم‌ترین بندهای آن آتش‌بس و ازسرگیری مذاکرات سیاسی یمن است.

این منبع اعلام کرد، طرح آمریکا شامل ازسرگیری مذاکرات صرفا بین دولت عبدربه منصورهادی، رئیس‌جمهوری مستعفی یمن و دولت صنعا است.

این منبع افزود: همچنین طرح شامل آتش‌بس و بازگشایی بندر حدیده و نظارت فرستاده سازمان ملل و فرستاده آمریکا بر مذاکرات است.

این منبع تأکید کرد، طرح آمریکا شامل بازگشایی مشروط فرودگاه صنعا است.

همزمان یک منبع آگاه مدعی شد که طرح آمریکا مبتنی بر آتش بس فراگیر ازجمله توقف حملات عربستان و پهپادهای انصارالله و بازگشایی فرودگاه صنعاء و اجازه ورود محموله‌های سوخت به بندر حدیده و ازسرگیری مذاکرات است.

این منبع تأکید کرده که انصارالله درباره سازوکار اعلام بیانیه مشترک آتش بس با طرف امریکایی اختلاف دارد و دیدگاه خود را در این باره به فرستاده امریکا ابلاغ کرده  است.

عصر جمعه تیموتی لیندرکینگ، فرستاده ویژه آمریکا در امور یمن بدون اشاره به لزوم توقف جنایات عربستان و متحدانش در یمن اعلام کرد کشورش طرح آتش‌بسی را به انصارالله ارائه کرده است.

او گفت که عربستان آماده است که مساله یمن را به نحوی که 6 ماه پیش حاضر به مذاکره درباره آن نبود حل کند و از طرح آمریکا حمایت می‌کند.

وی هشدار داد که اگر پیشرفتی در مذاکرات حاصل نشود یمن درگیر نزاع و بی‌ثباتی بیشتری خواهد شد.

وی مدعی شد: واشنگتن عمیقاً نگران وضعیت انسانیِ مأرب است و ریاض آماده بررسی درگیری‌ها در یمن است.

از سوی دیگر، حسین العزی، معاون وزیر خارجه دولت صنعا نیز گفت: سیاست سازمان ملل و جامعه جهانی در جهت حمایت از صلح در یمن نیست.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید