سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: استقرار موشک‌های میان برد آمریکایی در ژاپن بر اساس پیمان INF ممنوع است.

مشهود شدن تهدیدهای بیشتر موشکی به طور حتم ما را به سمت تلافی می‌کشاند

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در پی گزارش‌های رسانه‌های ژاپنی درباره اینکه واشنگتن و توکیو در حال بررسی برنامه‌هایی برای استقرار موشک‌های میان برد در ژاپن هستند، اظهارنظر کرد؛ استقرار این موشک‌ها بر اساس پیمان INF ممنوع است.

زاخارووا ادامه داد: استقرار موشک‌های میان برد و کوتاه برد آمریکایی در هر جای جهان از جمله منطقه آسیا-پاسیفیک به شدت تاثیری بی ثبات کننده در امنیت بین‌الملل و منطقه‌ای دارد.

وی افزود: این مساله یک رقابت تسلیحاتی جدید با پیامدهای غیرقابل پیش بینی در پی دارد. واضح است که این رویدادها نه تنها باعث تقویت امنیت آمریکا نمی‌شود بلکه متحدانش را هم تنها می‌کند. مشهود شدن تهدیدهای بیشتر موشکی به طور حتم ما را به سمت تلافی می‌کشاند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین یادآوری کرد که مهلت قانونی یک جانبه روسیه برای استقرار موشک‌های این کلاس در مناطقی که این نوع سلاح‌های ساخت آمریکا وجود ندارد، همچنان پابرجا است و افزود: ما از همه طرف‌های مربوطه می‌خواهیم که تلاش‌های مشترکی را برای دستیابی به یک راه حل سیاسی و دیپلماتیک از این وضعیت پس از لغو پیمان INF توسط واشنگتن انجام دهند. روسیه همچنان آماده همکاری سازنده و قابل قبول برای احیای اعتماد، ثبات استراتژیک و امنیت بین‌المللی در پی لغو این پیمان است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید