ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه با رییس جمهور آذربایجان و نخست وزیر ارمنستان، درباره مسائل قره باغ تلفنی گفت و گو کرد.

گفتگوی تلفنی پوتین با علی اف و پاشینیان درباره مسائل قره باغ

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه در گفت و گوهای تلفنی با الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان و نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان، با آنها درباره مسائل قره باغ مذاکره و تبادل نظر کرد.

دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد: ولادیمیر پوتین روز ۱۱ ماه مارس (دیروز پنجشنبه) با الهام علی یف رییس جمهوری آذربایجان و روز ۱۲ ماه مارس با نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان گفت و گوهای تلفنی کرد. 

در این گفت و گوها، جنبه های عملی اجرای توافق های در مورد قره باغ که در بیانیه های سه جانبه سران روسیه، ارمنستان و جمهوری آذربایحان مورخه ۹ ماه نوامبر سال ۲۰۲۰ و ۱۱ ماه ژانویه سال ۲۰۲۱ بررسی شد.

در این بیانیه آمده است: در این گفت و گوهای تلفنی با خرسندی یادآورشدکه آتش بس در قره باغ رعایت می شود و وضعیت منطقه باثبات و آرام است. علی یف و پاشینیان عملکرد گروه صلحبانان روس در خطوز حائل در قره باغ و کریدور لاچین را عالی ارزیابی کردند. 

در این گفت و گوها، مسائل مربوط به رفع انسداد خطوط ارتباطی حمل و نقل و اقتصادی در منطقه قفقاز جنوبی بررسی شد و در این رابطه فعالیت گروه کاری سه کشور تحت ریاست معاونین نخست وزیرها مثبت ارزیابی شد. 

پوتین همچنین درباره همکاری های دوجانبه با سران ارمنستان و جمهوری اذربایجان تبادل نظر کرد. 

   جمهوری آذربایجان در درگیری های نظامی ۴۴ روزه که از ششم مهر ماه امسال آغاز شده بود، توانست سرزمین های تحت اشغال خود را از دست نیروهای ارمنستان در قره باغ آزاد کند.

این درگیری های نظامی ۲۰ آبان ماه گذشته با امضای توافقنامه سه جانبه روسای جمهوری آذربایجان، روسیه و نخست وزیر ارمنستان پایان یافت و طبق آن صلح بانان روسیه در کوریدور "لاچین " واقع در قره باغ که تنها مسیر ارتباطی میان ارمنستان و شهر خانکندی مرکز منطقه قره باغ کوهستانی است ، مستقر شدند .

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید