سخنگوی شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از حمله تروریستی به کشتی کانتیربر ایران شهرکرد در آب‌های بین‌المللی دریای مدیترانه خبر داد.

حمله به کشتی تجاری ایران در دریای مدیترانه

به گزارش سلام نو به نقل از همشهری آنلاین،‌ بر اساس گزارش دریافت شده، پس از اصابت شئ انفجاری به بدنه کشتی، آتش سوزی مختصری در محل انفجار رخ داده که با تلاش به موقع فرمانده و خدمه کشتی آتش بلافاصله مهار شد.

علی غیاثیان سخنگوی شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: بدنبال رخداد اصابت شئ انفجاری به کشتی کانتیربر ایران شهرکرد که روز چهارشنبه ۲۰ اسفندماه در آبهای بین المللی در دریای مدیترانه رخ داد، بخشی از بدنه کشتی دچار آسیب شد.

او گفت: این شناور که متعلق به شرکت حمل و نقل کانتینری کشتیرانی جمهوری اسلامی است  از ایران به مقصد اروپا در حرکت بوده است.

غیاثی خاطر نشان کرد:بر اساس گزارش دریافت شده، پس از اصابت شئ انفجاری به بدنه کشتی، آتش سوزی مختصری در محل انفجار رخ داده که با تلاش به موقع فرمانده و خدمه کشتی آتش بلافاصله مهار شد.

او افزود: در این حمله تروریستی خوشبختانه به هیچیک از خدمه شناور تجاری ایران آسیبی وارد نشده است.

غیاثی گفت: کشتی ایران شهرکرد پس از بررسی میزان آسیب دیدگی و ترمیم خسارتهای وارد شده به مسیر خود ادامه خواهد داد.

سخنگوی شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی  با اشاره به اقداماتی که برای شناسایی منشاء حمله به کشتی تجاری ایران آغاز شده است گفت: اینگونه اقدامات تروریستی که مصداق راهزنی دریایی است بر خلاف قوانین بین المللی در خصوص امنیت کشتیرانی تجاری بوده و پیگیری های حقوقی برای شناسایی عاملین آن از طریق نهادهای ذیربط بین المللی انجام خواهد شد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید