اسماعیل کامیاب نسب رییس اداره هواشناسی بوکان از وزش باد در این شهرستان با سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت خبر داد.

وزش باد با سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت در بوکان

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، اسماعیل کامیاب نسب روز پنجشنبه افزود: وزش باد که از صبح امروز در این شهرستان آغاز شد و همچنان ادامه دارد، علاوه بر بوکان دیگر مناطق جنوبی استان را نیز تحت تاثیر خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه با ورود سیستم بارشی به مناطق غرب و جنوب آذربایجان‌غربی شاهد بارش برف و باران در این منطقه در روزهای جمعه و شنبه خواهیم بود، اضافه کرد: با ورود این سامانه به منطقه علاوه بر وزش باد و بارش برف و باران شاهد کاهش دما بین هشت تا ۱۰ درجه خواهیم بود.

رییس اداره هواشناسی بوکان با اشاره به اینکه سرعت وزش باد به ۹۰ کیلو متر بر ساعت نیز در این شهرستان خواهد رسید، افزود: وزش باد در برخی مناطق شهری باعث شکسته شدن شاخه های برخی درختان در سطح خیابان ها و گذرگاه های عمومی و موجب کندی عبور و مرور مردم شده است.

وی  دمای فعلی شهرستان را ۱۷ درجه بالای صفر عنوان کرد و گفت: سیستم بارشی که وارد منطقه شده است، بیشترین فعالیت آن در روز جمعه تا بعد از ظهر روز شنبه ادامه خواهد داشت و بعد از روز یکشنبه شاهد افزایش دما در منطقه خواهیم بود.

"کامیاب نسب"علت وزش باد در منطقه را گرادیان شدید و رطوبت دریای مدیترانه ای و نفوذ سرمایه تاو قطبی عنوان کرد.

در بوکان یک ایستگاه هواشناسی به عنوان ایستگاه سینوپتیک (اصلی) در شهر اقدام به اندازه گیری بارش ها می کند و علاوه بر آن ۶ ایستگاه باران سنجی در روستاهای یکشوه، جوانمرد، شهریکند، خُرخُره ،سیمینه و زلفیله وجو دارد؛ بوکان در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید