مراد فتحی مدیرکل زندان های کردستان از آزادی ۲۶ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد این استان به مناسبت سالروز مبعث نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) خبر داد.

آزادی ۲۶ زندانی جرائم غیرعمد در کردستان

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، این زندانیان به همت ستاد دیه کردستان، بسیج مردمی سپاه، گروه‌های جهادی و خیرین، انجمن‌های مردم نهاد، هیات‌های ورزشی، ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و ستاد امر به معروف و نهی از منکر آزاد شدند و برای آزادی آنان ۱۱۰ میلیارد ریال کمک شد.

امام جمعه سنندج در این آیین با بیان اینکه زندان دانشگاه تربیت و اخلاق است، گفت: کمک کردن به آزادی و تربیت و اصلاح یک فرد، کاری ارزشمند و مهم است و باید این امر خیرخواهانه همچنان ادامه یابد.

ماموستا فایق رستمی، آزادی یک زندانی را آزادی هزاران زندانی توصیف کرد و افزود: همه باید برای اصلاح و تربیت افراد مجرم، تمام تلاش خود را بکار گیریم تا شاهد کمترین آسیب‌های اجتماعی در جامعه باشیم.

آزادی ۱۱۲ زندانی جرائم غیر عمد در ۲ هفته اخیر
مدیرکل زندان های کردستان نیز در این آیین با بیان اینکه همه باید دست به دست هم داده و زندانیان را اصلاح و بازپروری کنیم و تحویل جامعه دهیم، افزود: طبق دستور رییس سازمان زندان‌ها، زندانیان بدهکار زیر ۵۰۰ میلیون ریال بدهی نباید در زندان بمانند و همه باید برای آزادی آنان تلاش کنند.

مراد فتحی خواستار شفاف‌سازی زندانبان ها و مددکاران و تلاش جدی‌تر آنان برای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد شد و گفت: به مناسبت اعیاد رجبیه و در ۲ هفته اخیر، با احتساب ۲۶ نفر امروز، ۱۱۲ زندانی جرائم غیرعمد در استان آزاد شدند.

وی تاکید کرد: اگرچه کردستان منطقه محرومی است اما مردم آن همت بلندی دارند و تعداد زندانیان آزاد شده در همین مدت کم، نشان از خیرخواهی و روحیه لطیف و مهربان این خطه از ایران اسلامی دارد.

عضو ستاد دیه کردستان نیز در این آیین اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۶۹ زندانی جرائم غیرعمد در استان با ۳۳۰ میلیارد ریال بدهی از زندان‌های کردستان آزاد شدند.

خسروی خواستار تداوم همکاری مردم و خیرین برای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد شد و گفت: به طور قطع با دلسوزی و مهربانی و یکدلی مردم، مسوولان و خیران، می‌توان شاهد جامعه‌ای بهتر و کاهش آسیب‌های اجتماعی بود.

در حال حاضر ۱۰ زندان و مرکز اصلاح و تربیت در شهرستان‌های استان کردستان فعالیت دارد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید