وزیر صمت با بیان اینکه اقدامات لازم برای تامین کالاهای مورد نیاز شب عید و ماه رمضان انجام شده گفت: توزیع روغن در ۲ ماه گذشته ۲۵ درصد افزایش یافته است.

وزیر صمت: توزیع روغن ۲۵ درصد افزایش یافته است

به گزارش  سلا نو به نقل از خبرآنلاین، علیرضا رزم‌حسینی درباره تامین کالا در ایام پایانی سال اظهار کرد: خوشبختانه وزارت صمت و وزارت جهاد کشاورزی، اقدامات لازم را در این زمینه انجام داده‌اند و با استفاده از ظرفیت تشکل‌ها، اتحادیه‌ها و اصناف، هماهنگی لازم برای توزیع و عرضه کالا انجام شده است.

عرضه مستقیم میوه در سراسر کشور با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی

وی با اشاره به جلسه هفته گذشته مسئولان امور بازرگانی داخلی با بخش‌های مختلف تولید، نگهداری، توزیع و عرضه میوه، تاکید کرد: پیش‌بینی‌ها و برنامه‌ریزی‌های لازم در این خصوص انجام شد و با همکاری استانداری‌های سراسر کشور، نقاطی برای عرضه مستقیم کالا و نیز توزیع از طریق شبکه منتخب توزیع در دستور کار قرار گرفته است و در تهران نیز ۸۰ نقطه در سطح استان برای این کار در نظر گرفته شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، با بیان اینکه در شبکه توزیع نواقصی وجود دارد، گفت: در خصوص بازار مرغ و تخم مرغ، وزارت صمت مسئول تأمین کالاهای وارداتی با ارز ترجیحی است و بعد از ترخیص از گمرک، کالا در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار می‌گیرد و شبکه مربوط به تامین مرغ و تخم مرغ با وزارت جهاد کشاورزی است.

رزم حسینی با اشاره به رشد ۲۵ درصدی توزیع روغن نسبت به ۲ ماه گذشته بیان کرد: ممکن است در مواردی به دلیل مشکلات در حمل و نقل این توزیع با تاخیر و مشکل روبرو شده باشد، اما موقتی و موردی بوده است.

سیاست وزارت صمت روان‌سازی واردات مواد اولیه تولید است

وی وضعیت موجودی کالا در کشور و نیز شرایط تولید را مطلوب عنوان کرد و افزود: در چند ماه گذشته شاهد روان‌سازی و رشد واردات کالاهای اساسی و مواد اولیه تولید کارخانجات بودیم؛ امسال بیش از هزار و ۳۰۰ واحد تولیدی غیر فعال، به چرخه تولید برگشته است و وزارت صمت و بانک مرکزی به دنبال روان‌سازی در واردات مواد اولیه برای واحدهای تولیدی هستند.

وزیر صمت در خصوص توزیع سیمان گفت: شبکه جاری توزیع سیمان و عاملیت آن در کشور در اختیار شرکت‌های تولیدی است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید