یک کارشناس بازار سرمایه درباره آینده بازار سرمایه گفت: بازار در حال برگشت به سمت روند تعادلی است اما انتظار رشد زیادی از این بازار نیست.

پیش‌بینی بورس برای چهارشنبه ۲۰ اسفند ۹۹

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، بازار سهام در سه روز گذشته با روند صعودی شاخص و افزایش حجم معاملات همراه بود. کارشناسان معتقدند با توجه به افزایش معاملات در برخی از نمادهای‌ شاخص‌ساز روند بازار تا حدودی در مسیر تعادل قرار گرفته است، اما با توجه به منفی بودن تعداد زیادی از تک سهم‌ها، بازار همچنان با ریسک همراه است.

گلناز میرسلیمانی، کارشناس بازار سرمایه درباره آینده بازار سرمایه به تجارت‌نیوز گفت: بازار در حال صعود است اما انتظار رشد زیادی از این بازار نیست، سهم‌های کوچک افت قیمت زیادی را ندارند و در مقابل سهم‌هایی که مثبت هستند هم، رشد قابل توجهی نخواهند داشت.

این کارشناس بازار سرمایه به نبود نقدینگی در بازار اشاره کرد و ادامه داد: شرایط بازار به نحوی پیش می‌رود که صندوق‌های سرمایه‌گذاری در حال ورود به بازار و در مقابل حقوقی‌ها نیز در حال ثبت تقاضا هستند. با توجه به نبود میزان عرضه مناسب در برخی نمادها، تقاضای زیاد حقوقی‌ها باعث رشد نسبی آن نماد می‌شود، در مقابل خرید حقیقی‌ها به حداقل می‌رسد.

میرسلیمانی با تاکید بر ارزندگی سهم‌ها گفت: با وجود سیر صعودی شاخص، تعداد زیادی از سهم‌ها تقریبا در صف‌های فروش قفل هستند، بنابراین تقاضا برای آن‌ها کم است اما این نکته وجود دارد که با توجه به ارزندگی ذاتی، برخی از این نمادها در دید بلندمدت برای سرمایه‌گذاری مناسب هستند و با توجه به افزایش حجم معاملات در چند روز گذشته امیدواری به بازار افزایش پیدا کرده است.

او همچنین توضیح داد: بسیاری از نمادها در دوران افت شاخص با حداکثر کاهش قیمت همراه بودند و بسیاری از سهم‌ها به قیمت مناسبی برای خرید سهامداران رسیده‌اند؛ در نتیجه اگر سهامداران با دید بلندمدت به این بازار نگاه کنند، بازار روند خوبی در پیش دارد.

گلناز میرسلیمانی به لغو مجدد عرضه اولیه حآفرین و مناسب‌ نبودن شرایط بازار برای عرضه اولیه اشاره کرد و گفت: حجم و ارزش معاملات در بازار، پاسخگوی عرضه اولیه نیست. جو حاکم بر بازار و حجم معاملاتی که در چند هفته گذشته در بازار ثبت شده است، مناسب برای عرضه اولیه نبود و لغو مجدد آن تا حدودی قابل پیش‌بینی بود.

این کارشناس در رابطه با تاثیر افزایش قیمت‌های جهانی طلا و نفت بر بازار اظهار کرد: بازار در شرایطی نیست که بتواند در برابر این افزایش قیمت‌ها واکنش‌های زیادی نشان دهد. بازار در شرایط موجود تحت تاثیر نوسان قیمت دلار است. فعلا سهامداران به دلیل روشن نبودن آینده قیمت دلار، ترس از ورود به بازار دارند و با توجه به روند نوسانی دلار فعلا سمت سرمایه‌گذاری نمی‌روند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید