معاون فرماندهی اطلاعات نیروی دریایی آمریکا گفت: واشنگتن همچنان به مقابله با پکن در عرصه دریا ادامه خواهد داد.

پنتاگون: به مقابله با چین ادامه می‌دهیم

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، «کورتنی هیلسون» معاون فرماندهی اطلاعات نیروی دریایی آمریکا گفت که نیروی دریایی آمریکا از رشد نیروی دریایی چین چه از لحاظ ظرفیت و چه از لحاظ توانایی نگران است اما صرفنظر از آن، ناوگان آمریکا به انجام عملیات خود در آب‌های مورد منازعه در دریای چین جنوبی که پکن معتقد است بخشی از قلمرویش می‌باشد، ادامه می‌دهد.

وی در ادامه گفت:«نیروی دریایی آمریکا به عملیات در هر جایی که قوانین بین‌المللی اجازه می‌دهد،‌ ادامه خواهد داد. ما در حال کار با متحدان و شرکا برای مقابله با رفتار مخرب چین و بازدارندگی درمقابل آن هستیم».

نگرانی هیلسون احتمالا به گزارش اخیر پنتاگون ارتباط دارد که طی آن به ارتقای صنایع دفاعی چین و تجربه‌های این کشور طی سالیان اخیر اشاره دارد.

بر اساس گزارش وزارت دفاع آمریکا،‌ چین پیشتر نیز در چند بخش دفاعی آمریکا به سطح این کشور رسیده یا از آمریکا پیشی گرفته است.

این زمینه‌ها شامل ساخت کشتی، ساخت موشک‌های کروز یا زمین پایه و همچنین دفاع هوایی است.

واشنگتن به طور معمول اقدام به اعزام رزمناوهای خود به دریای چین جنوبی می‌کند. آمریکا این اقدام را تحت عنوان عملیات آزاد دریایی انجام داده و مدعی است که پکن عبور کشتی‌های دیگر کشورها از این آبراه را محدود کرده است.

در عین حال،‌ آمریکا همچنان اعتراض‌ها از سوی چین درباره این اقدامات را نادیده می‌گیرد. چین هشدار داده که چنین اقداماتی ممکن است روزی به تقابل نظامی میان دو کشور منجر شود. رزمناوهای آمریکایی اغلب از نزدیک جزایری در دریای چین جنوبی عبور می‌کنند که با تجهیزات دفاعی چین مجهز شده‌اند.

بر اساس گفته هیلسون،‌ نیروی دریایی آمریکا با ناوگان چندلایه چین در منطقه مواجه است که شامل نیروی دریایی، گارد ساحلی و شبه نظامیان دریایی نیروهای مسلح خلق بوده که ناوگانی برای حمایت از کشتی‌هایی است که به عنوان کشتی‌های غیرنظامی شناخته می‌شوند.

معاون فرماندهی اطلاعات نیروی دریایی آمریکا مدعی شد که فعالیت‌های دریایی واشنگتن در دریای چین جنوبی علیه «ادعاهای منطقه‌ای غیرقانونی» چین است.

5 کشور درباره بخش‌هایی از دریای چین جنوبی ادعای مالکیت دارند که این کشورها عبارتند از: برونئی، چین،‌ مالزی، فیلیپین و ویتنام.

البته در حال حاضر چین کنترل بخش عمده‌ای از این منطقه را در اختیار دارد و در حال تقویت حضور خود با ایجاد پایگاه‌های دریایی و استقرار تجهیزات نظامی در جزیره‌های محلی است.

چین تاکید دارد که این تاسیسات صرفا دفاعی بوده و هیچ تهدیدی برای کشورهای منطقه به شمار نمی‌آید.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید