یک شرکت داروسازی ایتالیایی-سوئیسی قصد دارد واکسن روسیِ "اسپوتنیک وی" علیه ویروس جدید کرونا را تولید کند.

ایتالیا واکسن کرونای روسی تولید می‌کند

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، یک نهاد تجاری امروز (سه شنبه) اعلام کرد: یک شرکت داروسازی ایتالیایی-سوئیسی موافقت کرده که واکسن کروناویروس اسپوتنیک وی، ساخت روسیه در ایتالیا تولید شود که اولین توافق انجام گرفته برای تولید این واکسن در اتحادیه اروپاست.

سخنگوی اتاق بازرگانی ایتالیا-روسیه گفت: از جولای سال جاری میلادی این واکسن در شرکت های داروسازی در لمباردی واقع در شمال ایتالیا تولید خواهد شد.

وی افزود: از ابتدای ماه جولای تا اول ژانویه ۲۰۲۲ میلادی ۱۰ میلیون دوز واکسن کروناویروس تولید خواهد شد. همچنین این اولین توافق در سطح کشورهای اروپایی برای تولید واکسن اسپوتنیک در منطقه اتحادیه اروپاست.

تاکنون چندین کشور عضو اتحادیه اروپا توزیع واکسن اسپوتنیک وی را آغاز کرده اند هرچند هنوز مورد تایید آژانس دارویی این اتحادیه قرار نگرفته است.

هفته گذشته آژانس دارویی اروپا مستقر در آمستردام بررسی گسترده واکسن اسپوتنیک وی را آغاز کرد که یک گام اساسی برای تایید اولین واکسن کروناویروس غیرغربی در این اتحادیه است.

 سخنگوی اتاق بازگانی ایتالیا-روسیه گفت: اگر واکسن تا ۱ جولای در اروپا مورد تایید قرار نگیرد، دوزهای تولید شده در ایتالیا توسط صندوق حاکمیت روسیه خریداری و در کشورهایی که واکسن اسپوتنیک وی تایید شده توزیع می شود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید