سابقه خانوادگی، مصرف سیگار، قلیان و تریاک، مصرف مقدار زیاد نمک، گوشت قرمز به ویژه گوشت کباب شده، خامه پرچرب به مقدار زیاد و نوشیدنی‌های داغ، از جمله چای داغ که مصرف آن در مناطق شمالی کشور بسیار رایج است، از جمله عوامل خطر ابتلا به سرطان معده است.

عوامل ابتلا به سرطان معده چیست؟

به گزارش سلام نو، مصرف سیگار، قلیان و تریاک، مصرف مقدار زیاد نمک، گوشت قرمز به ویژه گوشت کباب شده، خامه پرچرب به مقدار زیاد و نوشیدنی‌های داغ خطر ابتلا به سرطان معده را افزایش می‌دهد.

فوق‌تخصص خون و سرطان گفت: سرطان معده، مرگ‌بارترین سرطان در ایران است که بیشتر در ناحیه کاردیای معده بروز می‌کند و سالانه بیش از ۱۰ هزار مورد جدید در کشور به سرطان معده مبتلا می‌شوند و همچنان پیشگیری از ابتلا به سرطان معده مهم‌ترین عامل کاهش فوت ناشی از این بیماری است.

حسین عمارلو با بیان اینکه سن ابتلا به سرطان معده در ایران نسبت به دنیا، ۱۰ سال جوان‌تر است، به‌طوری که عمدتاً بروز این بیماری از ۵۰ سالگی آغاز می‌شود، افزود: ابتلا به میکروب «هلیکوباکتر پیلوری» در بروز سرطان معده موثر است اما به تنهایی کافی نیست و باید عوامل خطر دیگری نیز وجود داشته باشند و ۹۰ درصد افراد مبتلا به سرطان معده آلوده به این میکروب هستند.

این مسوول در رابطه با عوامل خطر ابتلا به سرطان معده، تصریح کرد: سابقه خانوادگی، مصرف سیگار، قلیان و تریاک، مصرف مقدار زیاد نمک، گوشت قرمز به ویژه گوشت کباب شده، خامه پرچرب به مقدار زیاد و نوشیدنی‌های داغ، از جمله چای داغ که مصرف آن در مناطق شمالی کشور بسیار رایج است، از جمله عوامل خطر ابتلا به سرطان معده است.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید