از آنجایی که حلوا ارده نوعی محصول کنجدی است، خواص مشابه ای نسبت به ارده دارد.حلوا ارده سرشار از عنصر مفید آهن می باشد. از آنجایی که آهن نوعی املاح مفید در بدن واقع شدهو کمبود آن، موجب ایجاد کم خونی در فرد می شود، بنابراین مصرف حلوا ارده بهترین مکمل برای تامین آن است.

صبحانه مفید برای درمان کم خونی | درمان قطعی کم خونی با مصرف این خوراکی ها

به گزارش سلام نو، در طب امروزی، برای رفع بیماری کم خونی غالبا از قرص های شیمیایی حاوی مولکول آهن استفاده می گردد؛ زیرا کمبود آهن در بدن، منجر به ایجاد کم خونی می شود. متاسفانه درصد عوارض این قرص ها بر روی بدن بسیار بیشتر از درصد مفید بودن آنها می باشد و عموما عده ی بسیاری از افراد نمی توانند مصرف اینگونه قرص ها را تحمل نمایند.

همانطور که میدانید و مشاهده می کنید کم خونی در جامعه امروز روند رو به رشدی دارد.  طبق آمار به دست آمده،۷۰ درصد از بانوان ایرانی به این بیماری مبتلا هستند و از آن رنج می برند. اما خوشبختانه امروزه همه افراد می توانند با استفاده از برخی مواد غذایی خونساز ، مانع از پیشرفت کم خونی و یا حتی پیشگیری از آن بشوند. اکنون قصد داریم با انتشار این مقاله، به معرفی مواد غذایی ارزشمند برای درمان کم خونی و پیشگیری از افزایش روند آن در افراد بپردازیم؛ بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما همراه باشید.

شیره انگور و کم خونی

شیره انگور یکی از فرآورده های بسیار مفید، موثر و سرشار از خواص فوق العاده در این زمینه می باشد که به هیچ عنوان نباید از مصرف آن خصوصا در فصل سرد زمستان غافل شوید. این فرآورده از انگور های شیرین گرفته می شود به همین دلیل حاوی میزان قند بسیاری می باشد. شیره انگور محصولی مقوی، مغذی و ضد نفخ است و از خواص آن می توان به تقویت بنیه بدن، انرژی زا و خونساز بودن آن اشاره کرد.

شیره انگور همچون میوه آن حاوی مقادیری از ویتامین آ، ب و ث می باشد که مصرف آن موجب تامین نیاز بدن به این گونه ویتامین ها می گردد. طبع این نوع فرآورده گرم است به همین دلیل می توان از آن جهت درمان و تسکین بیماری های فصل سرما استفاده کرد.

روغن کنجد و کم خونی:

روغن کنجد، نوعی روغن گیاهی به شمار می رود که سرشار از خواص ارزشمندی برای بدن می باشد. از آنجایی که این روغن گیاهی از دانه ی کنجد تهیه شده، از خواص مشترکی با ارده و حلوارده برخوردار است. همچنین دارایویتامین E بالایی است: از این رو نقش موثری در افزایش و زیبایی پوست دارد.  همچنین برای تامین آهن بدن، نوعی مکمل محسوب می شود. بنابراین جایگذاری این روغن معجزه آسا در برنامه غذایی و استفاده از آن در عوض روغن های سرخ کردنی دیگر، بهترین انتخاب برای پیشگیری از اغلب بیماری ها همچون کم خونی است. 

ارده و کم خونی:
کنجد نوعی دانه ی غذایی ارزشمند به شمار می رود که خواص زیادی برای بدن دارد. این دانه ی پرخاصیت در زمینه های متفاوت مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین از آن، فرآورده هایی را تولید می نمایند که به دلیل ترکیب با املاح های مفید دیگر، چند برابر خود کنجد ارزش غذایی بیشتری دارند. از جمله فرآورده های کنجدی می توان به ارده اشاره کرد. ارده سرشار از املاح مفید همچون کلسیم، آهن، منیزیم و.... می باشد. همچنین از عناصر و ویتامین های مختلفی برخوردار است. از این رو  مصرف آن علاوه بر درمان وکاهش کم خونی، برای تامین کمبود های دیگر بدن، نوعی داروی شفا بخش محسوب شده است.

حلوا ارده و کم خونی:

از آنجایی که حلوا ارده نوعی محصول کنجدی است، خواص مشابه ای نسبت به ارده دارد.حلوا ارده سرشار از عنصر مفید آهن می باشد. از آنجایی که آهن نوعی املاح مفید در بدن واقع شدهو کمبود آن، موجب ایجاد کم خونی در فرد می شود، بنابراین مصرف حلوا ارده بهترین مکمل برای تامین آن است.

صبحانه مفید برای درمان کم خونی:

۴ قاشق غذاخوری ارده را همراه با ۳ قاشق غذاخوری شیره انگور، ۲۰ عدد مغز بادام و ۴۰ الی ۵۰ گرم کشمش ترکیب کرده و همراه با نان سنگک در وعده صبحانه نوش جان کنید. این صبحانه معجزه آسا، می تواند برای تامین کمبود مواد مختلف در بدن موثر واقع شود. همچنین موجب تامین شادابی فرد در طول روز می شود.

کلام آخر

درمقاله فوق درمورد کم خونی و خواص ۴ مواد غذایی موثر برای درمان این نوع بیماری بطور کامل توضیح دادیم همچنین برای بهره مند شدن از خواص این محصولات شگفت انگیز، تعدادی راه حل ارائه دادیم تا در این زمینه به شما عزیزان کمکی کرده باشیم.

خواهشمندیم نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه تمامی مقالات ارائه شده در وب سایت ترنگ با ما درمیان بگذارید تا با بهره مندی از آنها بتوانیم مطالب و خدمات مفید و با ارزش تری را خدمت شما سروران و همراهان همیشگی ارائه دهیم.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید