۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵
کد خبر: 55231280

اکبر یاوری، عضو هیئت مدیره اتحادیه بارفروشان گفت: قیمت موز از شنبه هفته آینده هم به زیر ۳۰ هزار تومان خواهد رسید.

زمان دقیق ارزان شدن موز اعلام شد!

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، اکبر یاوری درباره چگونگی اصلاح نظام توزیع کشاورزی و حذف واسطه های غیرضرور با اشاره به پروسه تولید تا توزیع میوه در میدان گفت: کشاورزان اوایل مهر ماه پرتقال را در شمال کشور کیلویی ۵۰۰۰ تومان خریداری می کردند اما در آبان ماه قیمت به ۶۰۰۰ تومان و آذرماه هم به ۷۰۰۰ تومان رسید.

یاوری افزود: وزارت صمت برای ذخیره سازی شب عید اقدام قیمتی را مصوب کرد و قیمت پرتقال کیلویی ۷۰۰۰ تومانی را ۱۰هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و همین باعث التهاب در بازار شد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه بارفروشان با اشاره به فعالیت ۱۳۶۰ حجره در کنار هم گفت: سازمان تعزیرات و بازرسان اتاق اصناف و صنعت و معدن در داخل میدان مستقر هستند و نظارت می کنند و امکان تخلف مگر به ندرت وجود ندارد.

یاوری با بیان اینکه متولیان این حوزه در سطح شهر ارگان های دیگری هستند و اتحادیه بارفروشان نقشی در آن ندارد، گفت: اتحادیه خرده فروشان ۵۰۰۰ عضو دارد که ۱۶۰۰ نفر آن ها جوازدار هستند و خیلی از آن ها هم جواز ندارند اما ما کاملاً تحت کنترل و نظارت هستیم.

وی از فعالیت استارت آپها در داخل میادین سخن گفت و افزود: این استارت آپها محصولات کشاورزی را به صورت بسته بندی به سوپرمارکت ها ارسال می کنند و همین کار، نحوه توزیع را آسان تر کرده است.

عضو هیئت مدیره اتحادیه بارفروشان ضمن منتفی دانستن بحث احتکار در حوزه میوه یادآورشد: ما در حال حاضر ۵۰۰ هزار تن پرتقال و ۶۰۰ هزار تن سیب درختی در سردخانه های استانهای شمالی دپو داریم که نهایتاً تا ۱۵ فروردین دوام دارند و نمی توان آن ها را احتکار کرد.

یاوری نبود الگوی کشت را در مشکلات تأمین محصولات کشاورزی دخیل دانست و گفت: وزارت جهاد باید نسخه این موضوع را ارائه دهد.

وی در گفت و گو با یک برنامه رادیویی با اشاره به اینکه در حال حاضر سیب درختی در میدان تهران از ۷۰۰۰ تومان تا ۱۴ هزار تومان و پرتقال شمال هم از ۹۰۰۰ تومان تا ۱۳ هزار تومان فروخته می شود، گفت: بازرسان اتاق و وزارت صمت نظارت ۲۴ ساعته دارند و جای هیچ نگرانی نیست.

عضو هیئت مدیره اتحادیه بارفروشان با بیان اینکه قیمت برخی میوه ها متأثر از قیمت موز است افزود: اگر موز زودتر وارد بازار شود قیمت هم پایین می آید که البته قیمت موز در حال کاهش است و الان هم دو سه کشتی موز در حال ورود به کشور هستند.

یاوری گفت: در حال حاضر قیمت موز اکوادوری داخل میدان از ۵۵ هزار تومان به ۴۲ هزار تومان کاهش یافته و از شنبه هفته آینده هم به زیر ۳۰ هزار تومان خواهد رسید.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید