به گفته مقامات سیاسی بلندپایه کویت، رهبران این کشور در تلاشند تا اواسط ماه جاری میلادی نشستی سه جانبه میان قطر، امارات و مصر برگزار کنند.

کویت در تلاش برای برگزاری نشستی میان قطر، امارات و مصر

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، روزنامه القبس کویت امروز (سه شنبه) به نقل از منابع دیپلماتیک بلند پایه این کشور بدون اشاره به نام آنها نوشت: متن نامه امیر کویت به رهبران مصر، قطر و امارات دربرگیرنده اهتمام دولت کویت به تقویت اتحاد و یکپارچگی میان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و قدردانی از اقدامات آنها برای پایان دادن به بحران این شورا است.

در نامه مذکور آمده است که پس از تلاش های دولت کویت برای حل بحران شورای همکاری خلیج فارس، اختلافات میان این سه کشور در آستانه حل و فصل قرار دارد.

به گفته منابع دیپلماتیک بلندپایه کویتی، نشستی در سطح وزیران در نیمه ماه جاری مارس میان قطر، امارات و مصر برای بررسی مهم ترین نتایج و دستورالعمل ها و مصوبات اجلاس سران شورای همکاری خلیج فارس و نیز نتایج نشست های پیشین کویت، در شهر «العلا» عربستان به صورت وبینار برگزار خواهد شد.

مصر از ۱۵ خرداد ۹۶ به تحریم های عربستان، امارات و بحرین علیه قطر پیوست و به همین دلیل تمامی روابط خود با دوحه را قطع کرد.

این اختلافات در چهل و یکمین نشست سران شورای همکاری خلیج فارس در شهر «العلا» در عربستان که ۱۶ دی ماه برگزار شد، طرف های تحریم کننده قطر ظاهرا با دوحه آشتی کردند.

مصر از همان ابتدا با آشتی میان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس با قطر مخالف بود و به همین دلیل با وجودی که رییس جمهور مصر از سوی سعودی ها برای شرکت در نشست العلا دعوت شده بود، نه وی و نه مقام دیگری از مصر در نشست عربستان حضور نیافتند.

هیات های رسمی قطر و مصر ۲۳ فوریه (۵ اسفند) در کویت گرد هم آمدند تا در خصوص راههای اجرای بیانیه نشست العلا مذاکره کنند.

به رغم ادعای سعودی ها مبنی بر موثر بودن نشست العلا، اختلافات اساسی میان بحرین، امارات و مصر با قطر همچنان ادامه دارد.

رسانه های منطقه از مقامات امارات و بحرین نقل کرده اند که نشست العلا تنها به اختلاف میان ریاض و دوحه آنهم به صورت ظاهری پایان داده و منافع منامه و ابوظبی در این نشست مورد توجه قرار نگرفته است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید