یحیی ابراهیمی، فوق تخصص بیماری‌های قلب و عروق گفت: علت تپش قلب پس از بهبودی از کرونا باید حتما بررسی شود.

عارضه‌ای که بهبودیافتگان کرونا باید آن را جدی بگیرند

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، یحیی ابراهیمی اظهار کرد: کرونا بیماری ویروسی بوده و هنگامی که وارد بدن می‌شود ممکن است هر ارگانی از جمله ریه، قلب، گوارش و ... را درگیر کند.

این فوق تخصص بیماری‌های قلب و عروق اضافه کرد: این ویروس بیشتر دستگاه تنفسی را درگیر می‌کند و افرادی که بعد از کرونا ویروس دچار تپش قلب می‌شوند ممکن است این موضوع  از ناشی از اضطراب و نگرانی از کرونا ویروس باشد.

ابراهیمی افزود: افراد پس از بهبودی از بیماری کرونا ویروس آزامش خود را حفظ کرده و اضطراب به خود راه ندهند.

 این متخصص داخلی گفت: افرادی که پس از بهبودی از کرونا ویروس دچار تپش قلب می‌شوند حتما به پزشک متخصص قلب و عروق مراجعه کنند و نوار قلب بگیرند چرا که گاهی احساس تپش دارند.

وی با بیان اینکه افرادی که احساس تپش قلب دارند که باید داروی ضد اضطراب مصرف کنند، ادامه داد: چنانچه ضربان قلب افراد بالای ۱۰۰ باشد باید بررسی علمی صورت گیرد که آیا مربوط به کروناست، یا اضطراب و یا پرکاری تیروئید است و باید این دلایل بررسی شوند.

ابراهیمی یکی از علت‌ها را ناشی از اضطراب و افسردگی پس از بهبودی از بیماری کرونا عنوان کرد و با بیان اینکه بر اثر این بیماری کرونا ویروس در جامعه تلافات زیادی داشته‌ایم، گفت: دلشوره، تپش قلب، اضطراب، هواس پرتی حافظه ایجاد شود و افراد نباید نگرانی به خود راه دهند چون این بیماری قابل کنترل است.

این فوق تخصص بیماری‌های قلب و عروق بر رعایت موازین و پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، شستن مکرر دست‌ها و زدن ماسک تاکید کرد و یادآور شد: افراد می‌تواند به فعالیت ورزشی بپردازند.

وی با بیان اینکه افرادی که یک بار دچار کرونا ویروس شدند و ممکن است و برای باردوم و سوم به این بیماری مبتلا شوند، بیان کرد: بررسی علمی نداریم که چند درصد از افراد پس از بهبودی کرونا دچار اضطراب می‌شوند.

ابراهیمی تصریح کرد: پس از بهبود افراد باید میزان آنتی‌بادی آنها اندازه‌گیری شود و چنانچه تیتر آنتی‌بادی آنها مثبت باشد دیگر نیازی به تزریق واکسن ندارند.

این فوق تخصص بیماری‌های قلب و عروق با بیان اینکه کرونای انگلیسی به لحاظ شکل و شباهت هیچ فرقی با کرونا  ندارد اما شدت آن بیشتر است و به قدرت سرایت آن بالاست و امکان اینکه یک نفر چندین نفر را مبتلا کند بسیار زیاد است، خاطر نشان کرد: علائم بیماری و عفونت‌زایی کرونای انگلیسی بیشتر از کرونای عادی است اما درمان و اصول پیشگیری تفاوتی ندارد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید