جنبش حزب الله لبنان در واکنش به سفر پاپ فرانسیس به عراق در بیانیه ای نوشت: امیدواریم که این سفر سرآغازی بر تقویت وحدت ملی و تحقق حاکمیت ارضی عراق باشد.

بیانیه حزب الله لبنان درباره سفر پاپ فرانسیس به عراق

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، در بیانیه حزب الله لبنان آمده است: حزب الله سفر پاپ فرانسیس به کشور برادر عراق  و نتایج مثبت این سفر، به ویژه دیدار وی با آیت الله العظمی علی سیستانی را تحسین می کند و حمایت کامل خود را از مواضع ایشان که بر لزوم کاهش درد و رنج، بی عدالتی، ظلم، فقر، آزار و اذیت های مذهبی و فکری، جنگ ها، اعمال خشونت، محاصره و آوارگی که بسیاری در کشورهای مختلف، به ویژه مردم فلسطین، در سرزمین های اشغالی از آن رنج می برند، اعلام می دارد.

این بیانیه می افزاید: عراق در دو دهه اخیر با درد و رنج‌های فراوان و جنگ‌های متعدد از سوی اشغالگران آمریکایی و گروه های تروریستی مواجه بوده است. ما امیدواریم سفر پاپ فرانسیس به این کشور دروازه‌ای به بازگشت عراق به نقش‌آفرینی در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی باشد.

جنبش حزب‌الله لبنان همچنین ابراز امیدواری کرده که این سفر سرآغازی بر تقویت وحدت ملی و تحقق حاکمیت ارضی عراق باشد.

در این بیانیه ضمن تمجید از نقش مهم مرجعیت دینی در ایجاد جبهه علیه اشغالگران، آمده است: ما بر مواضع آیت‌الله سید علی سیستانی در زمینه لزوم برچیده شدن ظلم و ستم از ملت‌های منطقه تاکید می‌کنیم.

پاپ فرانسیس روز جمعه گذشته در سفری سه روز وارد بغداد پایتخت عراق شد و امروز دوشنبه خاک این کشور را ترک کرد. وی در سفر به عراق با آیت الله سید علی سیستانی در منزلش در شهر نجف دیدار و گفت وگو کرد. عراق ششمین کشور اسلامی است که از رهبر کاتولیک‌های جهان پذیرایی کرد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید