۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹
کد خبر: 55230973

مدیر روابط ‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اعلام آخرین وضعیت کرونا در این شهرستان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته دو نفر جان باختند.

کرونا جان ۲ کاشانی را گرفت

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا،  مدیر روابط ‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته یک بانوی ۸۵ ساله و یک مرد ۹۱ ساله بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در این منطقه جان باختند.

مریم امیدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: فوت ۲ کرونایی در منطقه کاشان در حالیست که از هفتم اسفند امسال تا امروز فوت ناشی از کرونا در این منطقه گزارش نشده بود.

وی ادامه داد: اکنون ۶۷ بیمار کووید ۱۹ در مرکزهای درمانی کاشان و آران و بیدگل تحت درمان قرار دارند که ۱۱ نفر آنان در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

به گفته وی، از مجموع کرونایی‌های پذیرش شده ۵۳ بیمار در مرکزهای درمانی کاشان و ۱۴ بیمار در آران و بیدگل بستری هستند.

 مدیر روابط ‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به ثبت ۳۸ مورد جدید ویروس کرونا در کاشان و آران و بیدگل اظهار داشت: شمار آزمایش مثبت کرونا در این منطقه به ۱۴ هزار و ۵۳۹  نفر رسید.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷ نفر از سن هشت تا ۹۶ سال با علایم ویروس کرونا در مرکزهای درمانی کاشان پذیرش شدند، افزود: مرکزهای درمانی آران و بیدگل نیز در این مدت تنها یک نفر ۲۷ ساله را با علایم ویروس کرونا پذیرش کردند.

به گفته وی، از اسفند ۱۳۹۸ تاکنون ۱۳۹ هزار و ۳۳۰  نفر به مرکزهای بستری، تشخیص سرپایی و درمانی شهرستان‌های آران و بیدگل و کاشان مراجعه کردند.

امیدی اضافه کرد: در این مدت، هشت هزار و ۷۷۳  بیمار حاد تنفسی نیز از بیمارستان‌های کاشان و آران و بیدگل ترخیص شدند.

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.

وضعیت کرونایی کاشان و آران و بیدگل زرد است.

ویروس کرونا  اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» کشور چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در این کشور اعلام کرد.

ویروس کرونا ۲۰۱۹ (COVID-۱۹) در نهایت به همه کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی توصیه‌ شده است.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان و شهرستان آران و بیدگل با بیش از ۱۰۳ هزار نفر جمعیت در حدود ۲۱۵ کیلومتری اصفهان قرار دارد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید