به گفته جوکار، رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس، طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری به هیأت رئیسه ارسال شده است.

بارگذاری طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری در سامانه مجلس

به گزارش سلام نو، محمد صالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری گفت: اشکالات شورای نگهبان و هیات نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام به این طرح در کمیسیون شوراها مورد بررسی قرار گرفت و رفع شد و در سامانه بارگذاری شده است.

رئیس کمیسیون شوراها با بیان این که امیدواریم با تصمیم هیأت رئیسه، هفته آینده طرح اصلاح قانون انتخابات در صحن مجلس مطرح و مورد بررسی قرار گیرد، عنوان کرد: پس از بررسی مجدداً به شورای نگهبان ارجاع می‌شود اما در نهایت تصمیم این موضوع با هیئت رئیسه مجلس است.

وی ادامه داد: با ارجاع این طرح اگر پروسه تایید از سوی نگهبان با تاخیر نباشد می‌توان امیدوار بود برای انتخابات ریاست جمهوری خرداد ۱۴۰۰ اجرایی شود.

جوکار درباره ایرادات شورای نگهبان در خصوص قانون انتخابات ریاست گفت: بیشتر ایرادات مربوط به حوزه وظایفی و اعمال سیاست‌های بالادستی و ابلاغی مقام معظم رهبری بوده است، همچنین معیارهای رجال مذهبی و سیاسی و صِرف اینکه داوطلبان از میان استادان حوزه و دانشگاه باشند، از نظر شورا کافی نبود که این اصلاحات در کمیسیون انجام شد.

وی در خصوص قانون انتخابات شوراها هم عنوان کرد: این موضوع هنوز در کمیسیون جمع بندی نشده است و کارگروه ها در حال بررسی آن هستند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید