به مناسب گرامیداشت یاد و خاطره شاعران و ترانه‌سرایان معاصر در هفته درختکاری، مراسمی در بوستان افشین یداللهی در شمال تهران برگزار شد.

برگزاری آیین درختکاری پایتخت به یاد شاعران و ترانه سرایان معاصر

به گزارش سلام نو به نقل از برنا، آیین درختکاری در بوستان افشین یداللهی با حضور سید حمید موسوی شهردار و سید عباس سجادی معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری این منطقه و برخی از مدیران شهری شهرداری منطقه یک، جمعی از شاعران، ترانه سرایان و فرهیختگان شعر و ادب پارسی، خانواده افشین یداللهی، شورایاران، مدیران محلات و شهروندان در محله کوهسار درکه برگزار شد.

شهردار منطقه یک در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ترانه سرای فقید معاصر افشین یداللهی اظهار داشت: هنر شاعران و ترانه سرایان در مقایسه با سایر هنرها، مردمی تر بوده و از ویژگی های آن، ماندگاری ترانه ها و اشعار این بزرگان در اذهان مخاطبان است.

او گفت: نامگذاری این بوستان به نام یک شاعر ترانه سرا، یادآوری این نکته است که شعرا و ترانه سرایان برای ما همیشه زنده اند و امروز با کاشت نهال به دستان شاعران بزرگ معاصر و به نام آن ها در هفته درختکاری بر آن شدیم همانطور که وجود این عزیزان و اشعار آن ها باعث نشاط و سرزندگی شهروندان است، به واسطه آنان روح زندگی و طراوت را به طبیعت شهرمان نیز هدیه کنیم.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه یک نیز در این مراسم عنوان کرد: بوستان افشین یداللهی به مناسبت هفته درختکاری میزبان هنرمندانی برای کاشت نهال با دستان خودشان بود، تا علاوه بر فرهنگ سازی و حفظ محیط زیست، نام و یادشان همیشه زنده و مانند دیگر آثارشان به یادگار باقی بماند.

سجادی گفت: رویکرد منطقه یک تغییر سرمایه گذاری از بخش مسکن به خدمات گردشگری است و این بوستان که به همت شهرداری منطقه یک در محله کوهسار به نام زنده یاد افشین یداللهی نامگذاری شد در آینده ای نزدیک به محل تجمع اهالی فرهنگ و ادب به خصوص شاعران و ترانه سرایان شهر تهران و کشور تبدیل خواهد شد.

گفتنی است این مراسم با حضور برخی از ترانه سرایان معاصر  همچون محمدعلی بهمنی، محمدعلی شیرازی، سعید دبیری، سید اکبر آزاد و فریبا وکیلی برگزار و نهال هایی توسط این عزیزان و به نام خودشان کاشته شد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید