به مناسبت نوروز و آغاز سال نو، بیش از ۱۰۰ قطعه آثار هنری و تاریخی ایران از دوران قاجار تا امروز در قالب نمایشگاهی تحت عنوان «ایران‌زمین» در موزه پاورهاوس سیدنی به نمایش گذاشته خواهد شد.

هفت‌سین نوروز به استرالیا می‌رود

به گزارش سلام نو به نقل از هنرآنلاین، این نخستین میزبانی موزه پاورهاوس از آثار هنری و تاریخی کمتر دیده‌شده ایران در تاریخ ۱۴۱ ساله آن خواهد بود.

نمایشگاه «ایران‌زمین» ۱۸ مارس در آستانه فرارسیدن فصل بهار آغاز به کار می‌کند و تا اوایل آوریل ادامه می‌یابد. قرار است تمرکز نمایشگاه بر دوران قاجار باشد و آثار آن در هفت بخش موضوعی به نمایش درمی‌آیند: خوشی و شادمانی، پالایش و تنزیه، معنویت و ایثار، شعر و خوشنویسی، تشریفات و مراسم، سرپرستی و پیشه‌وری و طبیعت و طراحی.

در «ایران‌زمین» گونه‌های مختلف هنر مردم ایران در برابر دیدگان مردم استرالیا قرار می‌گیرد؛ از فرش‌ها و قالی‌های دستباف تا زره و جنگ‌افزار و قطعه‌های زیبای شیشه‌ای، سرامیک، کاشی و گلدوزی. این نمایشگاه نگاهی است به تاثیر هنر و صنایع دستی ایران بر سراسر جهان؛ سرزمینی که بین دو مسیر اصلی راه ابریشم و اقیانوس هند گسترده شده بود. بخشی ویژه هم به تاثیر هنر و فرهنگ ایران بر یک هنرمند استرالیایی اختصاص دارد.

فلورنس برودهرست، نقاش و طراح پارچه استرالیایی چند اثر با الهام از فرهنگ و هنر ایرانی دارد که از آن جمله می‌توان به سیمرغ، پرندگان پارسی، انارها و گل‌های ایرانی دارد. افتتاح نمایشگاه با برپا کردن سفره هفت‌سین همزمان با نوروز خواهد بود و از دیگر برنامه‌های آن می‌توان به اجرای برنامه‌های ویژه سیزده به‌در در روز سوم آوریل اشاره کرد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید