رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از شناسایی ۱۵ مورد مبتلا به کرونا از دو شناور که از مبدا امارات وارد بندرلنگه شده بودند خبر داد.

شناسایی ۱۵ مبتلا به کرونا از دو شناور اماراتی

به گزارش سلام نو به نقل از مهر،  رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: ۱۵ مبتلا به کرونا از دو شناور که از مبدا امارات وارد بندرلنگه شده بودند، شناسایی شدند.

حسین فرشیدی در خصوص انتشار خبری مبنی بر ورود ۱۵ بیمار کرونایی از طریق امارات به بندرلنگه بیان داشت: با شیوع گسترده کرونای جهش یافته در کشورهای حوزه جنوبی خلیج فارس کنترل و نمونه گیری از ورودی های استان هرمزگان با جدید پیگیری شد. متاسفانه در هفته های اخیر بیشترین آمار ورودی های مبتلا به کرونای جهش یافته از مرزهای جنوبی کشور به خصوص کشور امارات است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خاطرنشان کرد: ۱۲ روز گذشته در اسکله صیادی سلخ با نمونه های مثبت ۵ ملوان هندی بر روی شناورهای باری روبرو شدیم که همگی از امارات به هرمزگان سفر کرده بودند. به همین خاطر بلافاصله دستور قرنطینه کامل اسکله و روستا صادر شد.

وی در مورد آخرین موارد یافت شده کرونای جهش یافته در مرزهای استان هرمزگان عنوان کرد: هفته گذشته ۲شناور از امارات متحده عربی در اسکله تجاری بندرلنگه پهلو گرفته بودند که در نمونه گیری از خدمه و سرنشینان این دو شناور، جواب تست ۱۵ نفر مثبت اعلام شد.

به گفته فرشیدی، از تعداد ۳۰ سرنشین شناور اول آزمایش هشت نفر مبتلا به کرونا تشخیص داده شد. همچنین یک فروند شناور دیگر ۱۶ اسفند ماه با ۶۹ سرنشین از کشور امارات وارد بندرلنگه شد که هفت نفر آنها به کرونا مبتلا بودند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: نکته قابل تامل در این دو شناور این است که همگی این افراد با آزمایش های منفی کرونا از امارات بودند. ولی نمونه گیری آنها در ایران مثبت بود.

وی تاکید کرد: با توجه به حساسیت های موجود در هفته های اخیر و ورود مسافر تمامی مبادی ورودی استان تحت کنترل قرار گرفته است و از تمامی مسافران خارجی چه هوایی، زمینی و دریایی نمونه گیری به عمل خواهد آمد. تا شاهد گسترش کرونای جهش یافته موسوم به کرونای انگلیسی نباشیم.

وی همچنین با تکذیب برخی مطالب غیررسمی پیرامون فوت بیماران مبتلا به کرونای انگلیسی در هرمزگان تصریح کرد: هیچیک از ۱۸ بیمار مبتلا به کرونای انگلیسی در هرمزگان فوت نکرده اند و همگی یا پس از مداوا مرخص شده اند و یا در قرنطینه خانگی هستند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید