استفاده از ماسک‌های صورت یکی از موارد مهمی است که باید در روتین هفتگی مراقبت از پوست خود آن را حتما بگنجانید. در این مطلب با طرز تهیه ۵ ماسک خانگی آشنا می‌شوید.

 ۵ ماسک خانگی برای رفع خشکی پوست‌

 به گزارش  سلام نو به نقل از همشهری آنلاین، پوست صورت بر اثر عوامل مختلفی می‌تواند خشک شود مثل ژنتیک، کم‌آبی، تغذیه ناسالم، آب و هوا و برخی بیماری‌ها. مراقبت از پوست خشک و استفاده از کرم‌ها و ماسک‌های مناسب این نوع پوست نقش بسیاری در شادابی و طراوت آن دارد.

در این مطلب طرز تهیه ۵ ماسک خانگی مخصوص پوست خشک را آموزش می‌دهیم تا با هزینه‌ای کم پوست خود را همیشه زیبا و درخشان نگه دارید. ۱- ماست خیار و شکر مواد لازم: نصف خیار، شکر یک قاشق غذاخوری طرز تهیه و نحوه مصرف: خیار را در یک کاسه رنده کنید. شکر به آن اضافه کنید و آن را هم بزنید. مخلوط را به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه داخل یخچال بگذارید. سپس آن را روی صورت خود بمالید. بعد از ۱۰ دقیقه صورت خود را بشویید و به‌آرامی آن را خشک کنید.

در پایان از مرطوب‌کننده مناسب پوست خشک استفاده کنید. ۲- ماسک پودر کاکائو و توت‌فرنگی مواد لازم: توت‌فرنگی له‌شده ۴ عدد، پودر کاکائو یک قاشق غذاخوری، عسل یک قاشق غذاخوری طرز تهیه و نحوه مصرف: مواد بالا را با هم مخلوط کنید تا خمیری یکنواخت ایجاد شود. خمیر به‌دست‌آمده را روی صورت خود بمالید.

بعد از ۱۵ دقیقه صورت خود را با آب گرم بشویید و به‌آرامی آن را خشک کنید. ۳- ماسک شاداب‌کننده پوست خشک مواد لازم: خمیر بادام یک قاشق چایخوری (از شب قبل آماده شده باشد)، ژل آلوئه‌ورا یک قاشق چایخوری، دو قطره اسانس، عسل رقیق یک قاشق غذاخوری طرز تهیه و نحوه مصرف: تمام این مواد را به‌خوبی با هم ترکیب کنید و روی صورت خود بگذارید. بعد از ۱۵ دقیقه آن را پاک کنید و با آب گرم بشویید. این ماسک یکی از ساده‌ترین انواع ماسک برای پوست خشک است.

۴- ماسک ماست و گل سرخ مواد لازم: ماست یک قاشق غذاخوری، عسل دو قاشق غذاخوری، گلاب دو قاشق غذاخوری، گلبرگ گل سرخ یک کاسه کوچک طرز تهیه و نحوه مصرف: تمامی این مواد را با هم ترکیب کنید تا خمیر نرمی به دست آید. سپس آن را روی صورت خود بمالید و بعد از ۲۰ دقیقه بشویید.

۵- ماسک آبرسان پوست خشک مواد لازم: سس سفید یا مایونز نصف قاشق غذاخوری، ماست پرچرب یک قاشق غذاخوری، زرده تخم مرغ یک عدد، عسل یک قاشق چایخوری طرز تهیه و نحوه مصرف: سس و ماست را خوب با هم مخلوط کنید. سپس زرده تخم مرغ و عسل را به آن اضافه کرده و این ترکیب را به‌خوبی هم بزنید تا یکدست شود.

به مدت ۲۰ دقیقه آن را روی پوستتان بگذارید. دقت کنید تمامی پوست صورت و حتی بخشی از پوست ناحیه گردن را نیز با کمک ماسک پوشش دهید. پس از اتمام مدت زمان ذکرشده این ماسک را با کمک آب نیمه‌ولرم بشویید.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید