به گفته رحیم زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی، بودجه ۱۴۰۰ به شورای نگهبان ارسال شده و شنبه هفته آینده ایرادات شورا رسیدگی و ۲۴ اسفندماه در جلسه علنی بررسی خواهد شد.

مجلس لایحه بودجه ۱۴۰۰ را به شورای نگهبان فرستاد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، «رحیم زارع» روز یکشنبه در نشست خبری با اشاره به پایان بررسی لایحه بودجه در مجلس گفت: مصوبات بودجه‌ای مجلس به شورای نگهبان ارسال شد و شنبه آینده ایرادات شورا رسیدگی شده و ۲۴ اسفند در صحن علنی بررسی می‌شود.

 سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه۱۴۰۰ اضافه کرد: امروز ساعت ۱۷ نیز هیات رئیسه کمیسیون تلفیق با هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با حضور «محمدباقر قالیباف» درباره بودجه ۱۴۰۰ تشکیل جلسه می‌دهد.

وی در خصوص برخی از مصوبات مهم بودجه ای مجلس گفت: از بندهای مهم بودجه می‌توان به اجازه نمایندگان به وزارت راه و شهرسازی اشاره کرد که بر اساس آن، این وزارتخانه تا میزان ۲ هزار میلیارد تومان از محل فروش املاک یا اراضی یا تهاتر اراضی به قیمت کارشناسی باید در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار دهد تا برای ساخت مدارس در مناطق کم برخوردار و محروم استفاده شود.

زارع همچنین گفت: همچنین نمایندگان ۵۰۰ میلیارد تومان برای احیای سکونت‌گاه‌های غیررسمی، بافت‌های فرسوده و تاریخی مصوب کردند.

نماینده مردم آباده در مجلس اظهار کرد: بر اسسا یکی دیگر از مصوبات مجلس مقرر شد ‌مبلغ ۳۲ هزار میلیارد تومان نیز از محل هدفمندی یارانه‌ها برای احیای تولید، ایجاد اشتغال و کارآفرینی در اختیار بانک‌های توسعه‌ای و تخصصی قرار بگیرد که در این مصوبه استان‌های با نرخ بیکاری بالاتر و محروم‌تر در اولویت هستند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق ادامه داد: با توجه به قانون جهش تولید مسکن، نمایندگان بانک‌ها را مکلف کردند ۳۶۰ هزارمیلیارد تومان از محل منابع خود برای ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و ۸۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای کوچک، متوسط و کلان شهرها با دوران مشارکت ۲۰ ساله، تسهیلات پرداخت کنند.

زارع تاکید کرد: در جلسه امروز کمیسیون تلفیق هم مقرر شد مبلغ ۱۹ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از محل منابع هدفمندی یارانه‌ها بر اساس طرح آمایش سرزمین و شاخص‌های محرومیت زدایی، برای محرومیت‌زدایی در استان‌های مختلف کشور، روستاها، بخش‌ها، شهرستان‌ها و مناطق محروم توزیع شود.

وی گفت: مبلغ ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان نیز برای آبرسانی به روستاهای محروم کل کشور از محل هدفمندی یارانه‌ها اختصاص یافت.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید