کیک شیربرنج از کیک های خوشمزه ای است که شاید کمتر کسی نام آن را شنیده باشد، در گزارش زیر طرز تهیه کیک شیر برنج را به شما آموزش خواهیم داد.

دستور پخت کیک شیر برنج + مواد لازم

کیک شیر برنج یکی از کیک‌های ساده و معروف چینی است که بیشتر در جشن سال نو چینی‌ها تهیه و سرو می‌شود. چینی‌ها از یک نوع برنج به نام sweet rice برای پخت این کیک استفاده می‌کنند. اما شما می‌توانید این کیک را با برنج خرد شده نیز بپزید. تهیه این دسر اصلا سخت نیست و تنها کافی است طبق مراحلی که گفته‌ایم پیش بروید تا یک کیک شیر برنج خوشمزه و متفاوت خلق کنید. با طرز تهیه کیک شیر برنج چینی با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک شیر برنج

ساقه وانیل یک عدد

شیر کم چرب   ۴۰۰ میلی‌لیتر

پوست لیمو یک قاشق مرباخوری

مارگارین ۷۵ گرم

شکر ۱۲۵ گرم

تخم مرغ چهار عدد

پودر پودینگ وانیلی یک قاشق غذاخوری

بیکینگ پودر یک قاشق چای‌خوری

پنیر کوارک کم چرب ۲۵۰ گرم

آبلیمو یک قاشق غذاخوری

تمشک قرمز ۲۵۰ گرم

شکر دانه درشت یک قاشق غذاخوری

برنج نیم‌دانه دو پیمانه

طرز تهیه کیک شیر برنج چینی

شیر برنج یکی از دسرهای محبوب و خوشمزه آسیای شرقی است که در هر کشوری به روش متفاوتی تهیه می‌شود. برای مثال در ایران شیر برنج با دارچین یا با توت فرنگی آماده شده و به مناسبت‌های مختلف سرو می‌شود. چین هم یکی از کشورهایی است که برنج در آن جز اصلی‌ترین مواد غذایی است که با آن آشپزی می‌کنند و یکی از رسومشان تهیه کیک شیر برنج برای سال نوی چینی است.

برای تهیه کیک شیر برنج چینی ابتدا ساقه وانیل را از درازا ببرید و مغز آن را با نوک کارد بتراشید. شیر کم چرب، ساقه و مغز وانیل و پوست لیمو را در یک قابلمه با آب بجوشانید؛ سپس برنج را به آن اضافه کرده و به مدت ۲۰ دقیقه بگذارید برنج به آرامی بپزد. ساقه وانیل و پوست لیمو را از قابلمه خارج کنید.

فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد گرم کنید و قالب کیکتان را با کاغذ مخصوص شیرینی پزی بپوشانید. در یک کاسه مارگارین را با شکر مخلوط کنید و را آنقدر هم بزنید تا کف کند. زرده و سفیده تخم‌مرغ‌ها را از هم جدا کرده سپس زرده تخم مرغ را به مارگارین اضافه کنید. پودر پودینگ وانیلی و بیکینگ پودر را با آن‌ها مخلوط کنید. شیر برنج و پنیر کوارک را کمکم به کرم تخم مرغی اضافه کنید.

در یک کاسه جدا، سفیده تخم مرغ‌ها را با آبلیمو مخلوط کرده و با همزن آنقدر بزنید تا کاملا سفت شده و پف کند؛ سپس آن را به مواد قبلی اضافه کنید و خوب هم بزنید. نصف خمیر را داخل قابلمه بریزید. تمشک‌ها را تمیز بشویید؛ و پس از خشک شدن روی خمیر کیکتان بریزید. سپس بقیه مایه کیک شیر برنج را روی آن بریزید و برای روی کیک از باقی‌مانده تمشک‌ها استفاده کنید.

قالب کیک شیر برنج خود را به مدت ۴۵ دقیقه تا یکساعت در قسمت میانی فر بگذارید تا خوب پخته شود. پس ز گذشت این زمان قالب را از فر بیرون بیاورید و اجازه دهید تا کمی سرد شود. پس از سرد شدن شکر دانه درشت و میوه‌هایی مثل شاه‌توت و توت‌فرنگی را روی کیک خود بریزید و آن را سرو کنید. / کتاب کاله

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید