ویتامین A یک ویتامین ضروری و محلول است و مقادیر طبیعی ویتامین A با تقویت رشد سلول‌ها و بافت‌های سالم به قلب، ریه‌ها و کلیه‌ها کمک می‌کند.

مزایای فراوان ویتامین A برای سلامتی | بهبود عملکرد قلب و ریه با مصرف ویتامین A

به گزارش سلام نو به نقل از شفا آنلاین، ویتامین A برای سلامت کلی اعضای بدن شما ضروری است و به خصوص برای یک بارداری سالم بسیار مهم است. اگر رژیم غذایی متنوعی با گوشت، لبنیات و سبزیجات می‌خورید، به راحتی می‌توانید میزان روزانه ویتامین A خود را تأمین کنید.

 رتینول‌ها پس از مصرف در چربی جذب و ذخیره می‌شوند. بدن نیازی به تبدیل آنها به ویتامین A ندارد.

بتاکاروتن ها از طریق فرآیندهای بیوشیمیایی در بدن به ویتامین A تبدیل می‌شوند. غذاهای غنی از بتاکاروتن معمولاً میوه‌ها و سبزیجات با رنگ روشن هستند.

 ویتامین A یک ویتامین ضروری و محلول است. ویتامین A به عملکرد مناسب چشم‌ها، سیستم ایمنی بدن و اعضای بدن کمک می‌کند. از طریق غذاهای حیوانی و گیاهی در دسترس است.

پنج مزیت ویتامین A شامل موارد زیر است:

ویتامین A بینایی را حفظ می‌کند

ویتامین A برای حفظ دید در شب و نور کم مهم است زیرا در چشمان رنگدانه هایی ایجاد می‌کند – مولکول‌هایی که به شما کمک می‌کنند رنگ را ببینید.

بدون ویتامین A، چشم شما تولید این رنگدانه ها را متوقف می‌کند، که در نهایت می‌تواند منجر به شب کوری شود. این وضعیت باعث مشکل در تنظیم نور کم یا ناتوانی کامل دید در تاریکی می‌شود.

ویتامین A به عملکرد سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند

ویتامین A برای رشد، نگهداری و تقویت اپیتلیوم و بافتهای مخاطی که اکثر اعضای بدن ما را پوشانده است منجر می‌شود. این بافت‌ها اولین خط دفاعی بدن در برابر عوامل بیماری زا هستند و قسمت اصلی پاسخ ایمنی ذاتی بدن در برابر عفونت هستند.

ویتامین A همچنین دارای خواص آنتی اکسیدانی است. آنتی اکسیدان ها در فرآیندی که تحت عنوان استرس اکسیداتیو شناخته می‌شود از آسیب سلول‌ها جلوگیری می‌کنند. آسیب مداوم سلول‌ها در اثر استرس اکسیداتیو می‌تواند منجر به بیماری‌های مزمن مانند سرطان، بیماری‌های قلبی و کاهش بینایی شود.

ویتامین A از عملکرد اندام پشتیبانی می‌کند

مقادیر طبیعی ویتامین A با تقویت رشد سلول‌ها و بافت‌های سالم به قلب، ریه‌ها و کلیه‌ها کمک می‌کند.

به عنوان مثال، یک بررسی 2018 نشان داد که ویتامین A نقش اساسی در رشد و بلوغ بافت ریه دارد و در نتیجه عملکرد کلی ریه را تقویت می‌کند. همان بررسی نشان داد که کمبود ویتامین A با افزایش خطر ابتلا به مشکلات ریوی مانند آسم و عفونت‌های تنفسی مانند ذات الریه و آنفولانزا همراه است.

مشتقات ویتامین A آکنه را درمان می‌کنند

نوعی ویتامین A که با نسخه پزشک یا در دوزهای کم و بدون نسخه پزشک موجود است، به نام رتینول یکی از بهترین درمان‌های موضعی آکنه است. در حقیقت، دستورالعمل‌های مربوط به مراقبت و درمان آکنه که توسط مجله آکادمی پوست آمریکا تنظیم شده است، استفاده از رتینوئیدهای موضعی یا محصولات رتینول را به عنوان اولین خط درمان آکنه خفیف تا شدید پیشنهاد می‌کند.

آکنه معمولاً زمانی اتفاق می افتد که منافذ پوست با سلول‌های مرده و روغن‌ها مسدود شود. رتینول با عمل به عنوان یک لایه بردار شدید، از بین بردن این سلولهای مرده پوست، و به نوبه خود رشد سلولهای جدید – فرآیندی به نام گردش سلول – را درمان می‌کند.

ویتامین A به بارداری سالم کمک می‌کند

دریافت کافی، اما نه زیاد ویتامین A در دوران بارداری برای رشد جنین مهم است.

مطالعه‌ای که در سال 2010 در مجله پزشکی نیوانگلند منتشر شد نشان داد که مکمل ویتامین A در زنان مبتلا به کمبود تغذیه مزمن قبل، حین و بعد از بارداری باعث بهبود عملکرد ریه در فرزندان می‌شود.

محققان ظرفیت ریه هزار و 371 کودک را که مادران آنها یا مکمل ویتامین A یا دارونما دریافت کردند مقایسه کردند. هنگامی که کودکان به سن نه تا 13 سال رسیدند، محققان عملکرد ریه آنها را بررسی کردند و دریافتند که کسانی که مادران آنها از مکمل ویتامین A استفاده می‌کنند دارای ریه‌های قوی‌تری نسبت به فرزندان زنانی هستند که این مکمل را انجام نمی‌دهند.

با این حال، سازمان بهداشت جهانی مکمل ویتامین A را فقط برای زنان باردار در مناطقی که کمبود ویتامین A به عنوان یک مشکل جدی بهداشت عمومی در نظر گرفته شده، توصیه می‌کند. به این دلیل که ویتامین A زیاد باعث نقص مادرزادی می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید