شربت از نوشیدنی های بسیار گوارا در تابستان است، در گزارش زیر طرز تهیه شربت سه رنگ مجلسی را به شما آموزش خواهیم داد.

طرز تهیه شربت سه رنگ مجلسی و پرخاصیت

به گزارش رکنا ، آموزش شربت سه رنگ مجلسی را برایتان آورده ایم.

این شربت سه رنگ مجلسی هم بسیار پرخاصیت است و هم خوشرنگ و خوشمزه است.

مواد لازم :

شکر ۱ لیوان

آب ۱ لیوان

گلاب ۳ ق غ

زعفران دمکرده ۴ ق غ

تخم شربتی به میزان لازم

طرز تهیه :

ابتدا آب را با شکر روی حرارت ملایم بگذارید تا آرام شکر حل شود و کم کم شربت قوام بیاید.

حرارت زیاد احتمال شکرک زدن شربت را زیاد می کند. حتما دقت کنید که شکر باید قبل از جوش آمدن شربت کاملا حل شده باشد و مدام با برس خیس دور قابلمه را تمیز کنید. در این صورت نیازی به جوهر لیمو یا آبلیمو ندارد. اگر این نکات را رعایت نکنید ممکن است در نهایت شربت شما شکرک بزند.

وقتی شکر کاملا حل شد و شربت شروع به جوشیدن کرد، ۵ دقیقه زمان بدهید تا شربت روی حرارت ملایم بجوشد. بعد گلاب و زعفران را اضافه کنید و صبر کنید دوباره شربت شروع به جوشیدن کند. دوباره از زمان جوش ۵ دقیقه زمان بدهید تا قوام پیدا کند. دقت کنید هر چقدر حجم شکر و آب مصرفی برای شربت بیشتر بشود مسلما زمان قوام آمدن شربت هم طولانی تر می شود.

وقتی شربت قوام آمد کنار بگذارید تا کاملا خنک بشود. بعد مقداری از آن را در لیوان بریزید. از قبل مقداری تخم شربتی را با کمی آب مخلوط کنید تا به صورت ژله ای در بیاید و بعد آرام تخم شربت ژله ای شده را روی سطح شربت قوام آمده بریزید. حالا کم کم از یک گوشه لیوان آب اضافه کنید.

دقت کنید آب را خیلی آرام و با حوصله در لیوان بریزید وگرنه تخم شربتی و شربت زعفرانی همگی باهم مخلوط می شوند و دیگر شربت چند رنگ نمی شود.

بعد لیوان ها را تا زمان سرو در یخچال بگذارید. به هیچ وجه تا وقتی همزده نشود لایه ها مخلوط نمی شوند. این شربت به شرط اینکه خوب قوام آمده باشد ماندگاری بالایی دارد و می توانید در کابینت نگهداری کنید و نیازی به گذاشتن در یخچال هم نیست.

برای تست قوام شربت مقداری از شربت را در ظرفی بریزید و بگذارید در یخچال تا کاملا خنک بشود. بعد با پشت قاشق استیل امتحان کنید؛ اگر قاشق به ظرف چسبید یعنی قوام شربت کافی است.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید