به گفته آصفری، نایب رییس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها، با بررسی ایرادات شورای نگهبان به طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست‌جمهوری در این کمیسیون، اکنون طرح در نوبت رسیدگی در صحن است.

طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری به کجا رسید؟

به گزارش سلام نو، محمد حسن آصفری در گفت و گو با ایسنا، بیان کرد: طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری که در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و جهت رسیدگی به شورای نگهبان فرستاده شد با ۵ ایراد از سوی شورای نگهبان مواجه شد که ایرادات درستی بود و جهت رسیدگی مجدد به کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها بازگشت.

وی در ادامه اظهار کرد: ایرادات وارده به این طرح را در کمیسیون با حضور حقوقدانان شورای نگهبان بررسی کردیم و در نهایت اصلاحات لازم صورت گرفت. اکنون نیز این طرح به هیات رییسه مجلس ارسال شده تا در نوبت رسیدگی در صحن مجلس قرار گیرد. اما بعید می دانم که این طرح به این دوره از انتخابات ریاست جمهوری برسد و به احتمال زیاد برای دوره های بعدی انتخابات ریاست جمهوری آماده می شود.

نماینده مردم اراک در مجلس تصریح کرد: طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز در دستور کار مجلس قرار داشته و برخی از مواد آن نیز در صحن مجلس مورد بررسی قرار گرفته است. اما این طرح نیز بعید است که به انتخابات این دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا برسد. البته در این طرح نظارت‌هایی برای قبل و بعد از انتخابات پیش بینی شده است که بخش نظارت های بعد از انتخاباتی آن می تواند بعد از انتخابات این دوره مورد استفاده قرار گیرد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید