رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه گفت: ادعای مالکیت علیه هیچ قلمرویی را نداریم و هدف ما فقط محافظت از حقوق و سرزمین‌هایمان است.

اردوغان: ترکیه به دنبال ایده‌های توسعه طلبانه نیست

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، رئیس جمهور ترکیه در سخنانی بر نقش ترکیه در خاتمه دادن به اشغال قره باغ کوهستانی از سوی قوای ارمنستان در نبرد اخیر 44 روزه  این کشور با جمهوری آذربایجان تاکید کرد.

به نوشته خبرگزاری «ترند نیوز» «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه عصر شنبه به وقت تهران گفت، ما تمام مراحل  خاتمه دادن به اشغال قره باغ از سوی ارمنستان را با موفقیت تکمیل کردیم.

 رئیس جمهور ترکیه در ادامه گفت که گام‌های برداشته شده هرگز به مفهوم ایده توسعه طلبانه نیست.

رجب طیب اردوغان در ادامه گفت: «همانطور که همواره گفته‌ایم به دنبال زیرپا گذاشتن حق حاکمیت کسی نیستیم، ما ادعای مالکیت  قلمرو هیچ منطقه، از جمله مناطق دریایی را نداریم. هدف ترکیه تنها محافظت از حقوق و سرزمین‌هایش است.»

یونان و ترکیه دو کشور همسایه در مورد مرزهای دریایی و منابع انرژی در دریای اژه و شرق مدیترانه باهم اختلاف دارند و این مسئله موجب باعث تحرکات شدید نیروی دریایی در منطقه شده است.

یونان به عنوان بخشی از برنامه تقویت نیروهای مسلح در بحبوحه تنش با ترکیه، از افزایش مدت خدمت سربازی در ارتش خبر داد. به نوشته روزنامه «دیلی صباح» یونان خدمت وظیفه در ارتش را از 9 ماه به 12 ماه افزایش داد. این تصمیم روز جمعه علنی شد. دوره خدمت 9 ماهه در ارتش برای داوطلبان خدمت در نیروهای ویژه یا مناطق مرزی کماکان پابرجاست. یونان سال گذشته یک برنامه بزرگ مدرن سازی نظامی را آغاز کرد که شامل به‌روزرسانی ناوگان قدیمی جنگنده ‌های «اف-16» خود و همچنین خرید هواپیماهای نسل جدید «رافال» ساخت فرانسه  را آغاز کرد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید