سخنگوی وزارت خارجه عراق درباره پیام‌های سیاسی سفر پاپ و مطالبات وی اظهار داشت که سفر پاپ به عراق اساسا فاقد ابعاد سیاسی است.

سخنگوی وزارت خارجه عراق: سفر پاپ دارای بار معنوی و انسانی است

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا،  سخنگوی وزارت خارجه عراق در مصاحبه تلویزیونی با شبکه «العربی» قطر در پاسخ به سوالی درباره پیام‌های سیاسی سفر پاپ و مطالبات وی و همچنین میزان آمادگی دولت «مصطفی الکاظمی» برای عملی کردن انتظارات رهبر کاتولیکهای جهان تاکید کرد که سفر پاپ به عراق اساسا فاقد ابعاد سیاسی است.

«احمد الصحاف» در این مصاحبه تلویزیونی گفت که سفر پیشوای مذهبی کاتولیکهای جهان به عراق فاقد ابعاد سیاسی بوده و بیشتر دارای بار معنوی و انسانی است، هر چند که این سفر در آستانه دل مشغولی‌های زیاد و اهتمامات سیاسی و اجتماعی و کنش‌هایی در عراق انجام شده است.
سخنگوی وزارت خارجه عراق که قصد پاسخ به سوال جهت‌دار و یا به نوعی اصرار بر موضع شخصی مجری شبکه قطری را داشت، اسباب این تصور در خصوص سیاسی بودن سفر پاپ را ناشی از همه‌گیری «ویروس کرونا»، کاهش قیمت جهانی نفت و افت صادرات نفت عراق که بر اقتصاد این کشور اثر گذاشته است، عنوان کرد.

به گفته الصحاف، عراق اکنون درصدد تنوع بخشیدن به منابع درآمدی و مشارکت‌های مختلف اقتصادی خود است.
الصحاف افزود: سفر پاپ فرانسیس بار دیگر دیدگاه‌های جهان را بسوی عراق به عنوان کشوری امن و با ثبات که ادیان و طوایف و قومیت‌های آن به موازات رویکرد دولت کار می‌کنند، معطوف کرد.

وی اضافه کرد که دولت عراق در حال حاضر با چالش‌های بنیادینی مواجه است و تمام تلاش خود را برای برآوردن انتظارات شهروندان انجام می‌دهد.
پاپ فرانسیس در اولین سفر خود پس از حدود ۱۵ ماه همه‌گیری کرونا و لغو برنامه‌هایش، دیروز (جمعه) سفر سه روزه خود به عراق را آغاز کرد.
پاپ در بدو ورود خود به عراق، گفت که به عنوان زائر و حامل پیام صلح و دوستی به این کشور سفر کرده است.

پاپ برنامه‌های زیاد و مختلفی در عراق دارد که عمده‌ترین آن دیدار صبح امروز با آیت الله «سید علی سیستانی» مرجع شیعیان در نجف اشرف است که بازتاب گسترده رسانه‌ای داشت. 

از جمله نکاتی که این دیدار را برجسته کرد و باعث بازتاب گسترده آن بویژه در شبکه‌های اجتماعی عراق داشت ؛ مواضع آیت الله سیستانی در حمایت از مردم فلسطین است.

همچنین برخی رسانه‌ها بیان داشتند، طبق نظر و خواست دفتر آیت الله سیستانی، دیدار با پاپ فقط با حضور تعدادی بسیار کم و انگشت شمار از همراهان رهبر کاتولیکهای جهان در حد مترجم و بدون حضور مقامات سیاسی عراق برگزار شد. 

همچنین در این دیدار پاپ از نقش مرجعیت و شیعیان در مقابله با تروریسم و حمایت از ستمدیدگان عراق قدردانی کرد. 

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید