استفاده از نخ دندان و مسواک زدن می‌تواند به از بین بردن پلاک، نوعی باکتری که به دندان شما می‌چسبد و هنگام خوردن یا نوشیدن اسید تولید می‌کند، کمک کند.

فواید مهم کشیدن نخ دندان قبل از مسواک‌زدن

به گزارش سلام نو شفقنا به نقل از ام اس ان نوشت: مسواک زدن و نخ دندان کشیدن هر دو قسمت مهم بهداشت دهان و دندان هستند، اما قبل از مسواک زدن با نخ دندان نتیجه بهتری خواهید گرفت. استفاده از نخ دندان ابتدا می‌تواند به مبارزه با پلاک، سلامت لثه‌ها و جلوگیری از بوی بد دهان کمک کند.

استفاده از نخ دندان قبل از مسواک زدن برای از بین بردن تجمع پلاک‌های مضر بهتر عمل می‌کند و فلوراید موجود در خمیردندان را موثرتر می‌کند.
نخ دندان کشیدن یک مرحله مهم برای تمیز کردن دندان است زیرا می‌تواند به مناطق محکم بین دندان برسد جایی که مسواک نمی‌تواند به آنجا برسد. اما برای سالم نگه داشتن دندان و لثه، نخ دندان کشیدن به تنهایی کافی نیست – لازم است که دندان‌های خود را مسواک بزنید.

در اینجا دلایل اصلی اینکه چرا بهتر است قبل از مسواک زدن دندان خود را با نخ دندان بکشید، ذکر شده است:

۱. پلاک را برطرف می‌کند
استفاده از نخ دندان و مسواک زدن می‌تواند به از بین بردن پلاک، نوعی باکتری که به دندان شما می‌چسبد و هنگام خوردن یا نوشیدن اسید تولید می‌کند، کمک کند. پلاک اگر برداشته نشود، می‌تواند باعث ایجاد حفره شده و مینای دندان را از بین ببرد.
بهتر است که ابتدا نخ دندان استفاده کنم زیرا این کار باعث از بین رفتن پلاک و رسوب در بین دندان‌ها می‌شود و سپس می‌توان آن را مسواک زد.

۲. اثر خمیردندان را بیشتر می‌کند
بیشتر مارک‌های خمیردندان حاوی فلوراید هستند، ماده شیمیایی که می‌تواند به تقویت مینای دندان کمک کند. این کار را با ترکیب کلسیم موجود در دندانهای شما برای تشکیل فلوراپاتیت انجام می‌دهد، ماده‌ای حتی قوی‌تر از کلسیم که می‌تواند از پوسیدگی دندان جلوگیری کند. به این عمل بازسازی مجدد می گویند.
فلوراید موجود در خمیردندان فقط می‌تواند قسمت‌هایی از دندان را که می‌تواند مستقیماً لمس کند تقویت کند – مناطقی که از تجمع پلاک برخوردار هستند از اثرات مفید فلوراید بی بهره می‌شوند.
وقتی قبل از مسواک زدن نخ دندان می‌کشید، می‌توانید پلاک‌های بیشتری را پاک کرده و به فلوراید موجود در خمیردندان اجازه دهید تا به مناطق دشوارتر بین دندان‌های شما برسد.

۳. به پیشگیری از التهاب لثه کمک می‌کند
وقتی پلاک بر روی لثه شما جمع می‌شود، می‌تواند باعث ایجاد واکنش التهابی به نام التهاب لثه شود. التهاب لثه می‌تواند خطرات جدی ایجاد کند – در صورت عدم درمان، احتمال از دست دادن دندان بیشتر می‌شود.
استفاده از نخ دندان می‌تواند به از بین بردن یا شل شدن پلاک‌های مضر در کنار لثه، هم در امتداد خط لثه و هم در بین دندان‌ها کمک کند. وقتی پلاک شل شد، ممکن است با مسواک زدن راحت‌تر از بین برود.

۴- بوی بد دهان را از بین می‌برد
اغلب اوقات هنگام غذا خوردن، غذا بین دندان‌های شما گیر می‌کند و معمولاً با مسواک زدن نمی‌توان آن را از بین برد.
این غذای مانده می‌تواند بر بوی نفس شما تأثیر بگذارد. اگر برداشته نشود، این ذرات گیر کرده تخریب می‌شوند و منجر به بوی بد می‌شوند.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید