پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان در بدو سفرش به عراق با برهم صالح، رییس‌جمهور این کشور دیدار و گفت و گو کرد.

پاپ فرانسیس در بغداد با برهم صالح دیدار کرد

به گزارش سلام نو به نقل از مهر به نقل از اسپوتنیک عربی، رئیس جمهور عراق در دیدار با پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان از وی بخاطر سفر به کشورش تقدیر و تشکر کرد.

«برهم صالح» در دیدار با رهبر کاتولیک‌های جهان با اشاره به رشادت ارتش عراق در آزاد سازی موصل در سال ۲۰۱۷ و نصب دوباره صلیب یکی از کلیساهای این شهر که پیشتر توسط تروریست‌های داعش پایین کشیده شده بود، گفت: مردم عراق از حضور پاپ در کشورشان استقبال می‌کنند و به وی خوشامد می‌گویند.

وی افزود: نقش پاپ در دعوت به صلح و ثبات و تاکید او بر تقویت یکپارچگی و گفتگو ستودنی است. ملت عراق افتخار می‌کند که پیروان ادیان مختلف دینی با یکدیگر زندگی می‌کنند.

صالح در بخش دیگری از سخنانش افزود: تلاش برای نابودی تروریسم و افراط گرایی در کشور و ارج نهادن به روحیه صلح و دوستی و آزادی، موضوعاتی پراهمیت برای نسل‌های آینده عراق هستند که باید محقق شوند.

او همچنین با تاکید بر اینکه مردم عراق سال‌های طولانی قربانی تروریسم و جنگ‌های بیهوده‌ای بوده‌اند که تمامی طیف‌های دینی این کشور را در برگرفته است، گفت: هیچ گزینه‌ای جز ایجاد عراقی مستقل با حاکمیت مقتدر و آینده شکوفا روی میز نیست.

رئیس جمهور عراق در بخشی دیگر از سخنانش توضیح داد: اکنون مشکلات و موانع بسیاری بر سر راه عراق وجود دارد که از مهم‌ترین آنها اصلاح سیستم قضائی، اجتماعی و فراهم آوردن دموکراسی برای شهروندان در کنار انجام اصلاحات ضروری اقتصادی است.

برهم صالح در پایان دیدار خود با پاپ فرانسیس بر ضرورت بازگشت تمامی مسیحیانی که عراق را در پی حملات تروریستی ترک کردند، تاکید و اعلام کرد این امر از طریق ایجاد انگیزه های اقتصادی و امنیتی ایجاد شود.

این نخستین سفر پاپ به یک مقصد در طی ۱۵ ماه اخیر است. پیش از این رهبر کاتولیک‌های جهان به عراق سفر نکرده بود.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید