سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: نشست اوایل آوریل ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی در سطح معاون مدیرکل برگزار خواهد شد.

 نشست ایران و آژانس در ماه آوریل برگزار می‌شود

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، پس از آنکه خبرگزاری «رویترز» امروز (پنجشنبه) به نقل از منابع دیپلماتیک گزارش داد انگلیس، فرانسه و آلمان از طرح خود تحت حمایت آمریکا برای تصویب قطعنامه علیه ایران در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی عقب نشسته‌اند، «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نشستی خبری از برگزاری نشستی در اوایل ماه آوریل (اواسط فروردین) در ایران به منظور بررسی مسائل فنی خبر داد.

* نشست مزبور در سطح معاون مدیرکل برگزار خواهد شد

در همین خصوص «بهروز کمالوندی» معاون و سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران در خصوص سفر هیأت فنی آژانس به ایران در اوائل ماه آوریل، گفت: ایران از این پیشنهاد آژانس در راستای حل و فصل برخی موضوعات استقبال کرده است.

وی افزود: همواره تعاملات فنی بین ایران و آژانس، برقرار بوده و دو طرف به طور مستمر در حال کار و تعامل با یکدیگر هستند و در طول دو سال گذشته نیز، چندین نشست فنی در این خصوص برگزار کرده اند.
کمالوندی با بیان اینکه نشست پیش رو نیز در تداوم همین مسیر و در چارچوب موضوعات پادمانی بوده، اعلام کرد که نشست مزبور در سطح معاون مدیرکل برگزار خواهد شد.

وی همچنین گفت که تاریخ دقیق این نشست پس از هماهنگی با آژانس تعیین خواهد شد.

معاون سازمان انرژی اتمی همچنین یادآور شد: هرگونه تعامل با آژانس درخصوص این موضوعات پادمانی، با هدف حل و فصل هر چه سریع تر موضوعات بین ایران و آژانس و در فضای جدید ناشی از اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران انجام می شود.
سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران همچنین خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده که فشار و تهدید بر ایران کارساز نیست.

وی به کشورهای غربی توصیه کرد آنچه که باعث پیچیدگی موضوعات شده سیاست های ناشی از خوی استکباری و زیاده خواهی است و در صورت تغییر این مواضع مخرب و بازگشت کشورهای غربی به تعهدات خود و لغو تحریم های ظالمانه، جمهوری اسلامی ایران نیز تعهدات کاهش یافته برجامی خود را بر اساس قانون اقدام راهبردی اجرا خواهد کرد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید