در این گزارش با طرز تهیه ماکارونی همراه با میگو و چند نکته مهم برای خوشمزه شدن آن به شما آموزش داده شده است.

دستور پخت ماکارونی همراه با میگو

به گزارش سلام نو به نقل از پارسینه، ماکارونی و پاستا از غذا های بسیار محبوب و خوشمزه میباشد. همچنین به سادگی و در زمان بسیار کمی تهیه و آماده سرو میشوند. انواع مختلفی از طرز تهیه ماکارونی وجود دارد که یکی از آنها تهیه آن با میگو و گوجه گیلاسی است.

مواد لازم:

۳۴۰ گرم میگو ، پوست کنده
۲۲۸ گرم ماکارونی
۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون
۲ حبه سیر ، خرد شده
مقداری گوجه فرنگی گیلاسی
۱/۴ فنجان ریحان
۱ قاشق غذاخوری پارمزان رنده شده

دستور پخت:

اگر از میگوهای یخ زده استفاده می کنید ، آنها را در آبکش قرار دهید و آب خنک را روی آن بریزید تا ذوب شود (این فقط چند دقیقه طول می کشد). میگو را پوست بگیرید و دم آن را جدا کنید. میگوها را با دستمال کاغذی خشک کنید. یک قابلمه بزرگ آب را برای ماکارونی بجوشانید. پس از جوش آمدن ، ماکارونی را اضافه کرده و جوشاندن را ادامه دهید تا ماکارونی نرم شود (حدود هفت دقیقه). قبل از تخلیه ماکارونی در آبکش ، حدود ½ فنجان آب ماکارونی نشاسته ای ذخیره کنید.

۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون را در یک تابه بزرگ گرم کنید. پس از داغ شدن ، میگوهای آماده شده را اضافه کرده و تفت دهید تا میگوها صورتی شوند (حدود ۲-۳ دقیقه). میگوهای پخته شده را در یک کاسه تمیز بردارید. یک قاشق غذاخوری دیگر روغن زیتون به ماهیتابه اضافه کرده و گوجه فرنگی های گیلاسی و سیر خرد شده را اضافه کنید.

به تفت دادن روی حرارت متوسط ​​ادامه دهید تا زمانی که آب گوجه فرنگی آزاد شود. اگر سیر قبل از آب دار شدن گوجه فرنگی شروع به قهوه ای شدن کرد ، چند قاشق غذاخوری آب به ماهیتابه اضافه کنید تا قهوه ای شدن آن کند شود. وقتی گوجه فرنگی ها در ماهیتابه آماده شدند ، ماکارونی پخته و آبکش شده ، ¼ فنجان یحان و حدود نیمی از آب ذخیره شده ماکارونی را اضافه کنید.

هم بزنید تا همه چیز در به خوبی مخلوط شوند ، در صورت نیاز مقدار بیشتری آب ماکارونی اضافه کنید تا ماکارونی شل شود و ریحان را روی همه چیز پخش کنید. در آخر میگوی پخته شده را به ماهیتابه برگردانده و هم بزنید تا با ماکارونی ترکیب شود. روی ماکارونی پارمزان رنده شده بریزید ، سپس سرو کنید!

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید