عضلات برای عملکرد مناسب به تعادل خوبی از الکترولیت‌ها مانند سدیم، پتاسیم و منیزیم نیاز دارند. بدون آبرسانی مناسب، الکترولیت‌ها نمی‌توانند به همین راحتی رد و بدل شوند.

فواید خوردنِ ۸ لیوان آب در روز

به گزارش سلام نو به نقل از انتخاب، یکی از مزایای نوشیدن آب و هیدراته ماندن این است که به تمرینات ورزشی شما کمک می‌کند. عضلات برای عملکرد مناسب به تعادل خوبی از الکترولیت‌ها مانند سدیم، پتاسیم و منیزیم نیاز دارند. بدون آبرسانی مناسب، الکترولیت‌ها نمی‌توانند به همین راحتی رد و بدل شوند و عضلات مستعد گرفتگی شوند.

باید روی هیدراته کردن بدن خود کار کنید تا در عضله سازی نیز موفق باشید. از دیگر مزایای نوشیدن آب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کلیه‌های شما عملکرد بهتری دارند

کلیه‌ها مواد زائد را به صورت مایعات از بدن خارج می‌کنند و برای این کار به آب کافی احتیاج دارند. اگر به طور مزمن دچار کمبود آب بدن باشید، ممکن است کلیه‌ها وظیفه خود را به درستی انجام ندهند و آزمایش نیتروژن اوره خون می‌تواند به شما نشان دهد که آیا آن‌ها به درستی کار می‌کنند یا خیر. به علاوه، وقتی تولید ادرار کم است، کلیه‌ها مجبور می‌شوند ادرار را متراکم کنند، به این معنی که غلظت سنگینی از مواد معدنی در ادرار وجود داشته باشد.

شما افزایش انرژی خواهید داشت

بدن شما برای ادامه سطح انرژی خود به آب نیاز دارد، به همین دلیل است که اگر هشت لیوان آب در روز نمی‌نوشید، ممکن است احساس بی حالی کنید. برخی از افراد به کافئین روی می‌آورند، زیرا فکر می‌کنند همیشه خسته هستند، اما اگر بدن نیز هیدراته نباشند، چیزی مانند کافئین لزوماً اثرات مفیدی روی سطح انرژی نخواهد داشت.

در بهبود یافتن بهتر خواهید شد

یکی دیگر از فواید نوشیدن هشت لیوان آب در روز این است که می‌تواند به بهبود سریع شما کمک کند. دلیلی وجود دارد که پزشک به شما می‌گوید وقتی بیمار می‌شوید، مایعات بیشتری بنوشید. سلول‌های شما برای تأمین خواسته‌ها به کالری و مایعات بیشتری احتیاج دارند.

احتمال سردرد را کاهش می‌دهید

اگر مستعد سردرد هستید و هر روز به اندازه کافی آب نمی‌نوشید، آبرسانی مناسب می‌تواند تا حدی سر درد شما را تسکین دهد. وقتی بدن شما مایعات لازم را ندارد، نمی‌تواند مواد مغذی مهم را منتقل کند. سر شما با درد می‌گوید، من کم آب شده ام.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید