رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: در اوایل ماه آوریل با ایران جلسه‌ای برای بررسی مسائل فنی خواهیم داشت.

 گروسی: ایران سرانجام از ابتکار من استقبال کرد

 به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در کنفرانسی خبری گفت یک جلسه فنی با ایران در ماه آینده برنامه‌ریزی شده است.

گروسی در این خصوص گفت: در نتیجه مشاوره‌های فشرده‌ای که با ایران داشتم، ایران سرانجام از ابتکار من استقبال کرد و پذیرفت که در تلاشی متمرکز و نظام‌مند با هدف روشن کردن برخی مسائل مشارکت کند.

وی در ادامه مدعی شد این مسائل وجود ذرات و همچنین تردید در خصوص مواد خاص در ایران را شامل می‌شود که پیشتر اعلام نشده بود.

گروسی گفت: قصد او تلاش برای دستیابی به یک تفاهم در خصوص این مسائل تا قبل از نشست بعدی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است.

وی در ادامه ادعا کرد این در ارتباط با عدم همکاری پادمانی و عدم اعلام مواد و تجهیزات هسته‌ای در ایران است و ارتباطی با توقف پروتکل الحاقی از سوی ایران ندارد.

مدیرکل آژانس در خصوص حل مسائل ادعایی ابراز خوشبینی کرد و گفت: برای همه مشخص است که این مسائل باید راه‌حلی داشته باشد. همه چیز به هم پیوسته است. این‌ها قسمت‌های مختلف یک کل است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید