وزیر امور خارجه روسیه از هشتم تا دوازدهم ماه جاری میلادی (۱۸ تا ۲۲ اسفند) به امارات متحده عربی، عربستان سعودی و قطر سفر می کند.

سفر وزیر خارجه روسیه به غرب آسیا

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه هفته آینده به چند کشور غرب آسیا سفر خواهد کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز پنجشنبه در نشستی خبری گفت لاوروف از هشتم تا دوازدهم ماه جاری میلادی (۱۸ تا ۲۲ اسفند) به امارات متحده عربی، عربستان سعودی و قطر سفر خواهد کرد.

این دیپلمات روس افزود، هدف این سفر عمدتاً گسترش همکاری‌های اقتصادی، گفت‌وگو درباره اوضاع کشورهای منطقه و تنش زدایی در آن و همچنین هماهنگی بیشتر در بازارهای نفت و گاز خواهد بود.

زاخاروا همچنین درخصوص اظهارات «هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان درخصوص هفتمین سالگرد الحاق منطقه کریمه به روسیه ابراز تأسف کرد و گفت، چنین ادعاهایی بر فضای جلسات آتی اتحادیه اروپا تأثیر منفی خواهد داشت.

روسیه هفت سال قبل با برگزاری همه‌پرسی در منطقه کریمه و موافقت اکثرین ساکنین، آن را به خاک خود ضمیمه کرد اما کشورهای اروپایی به این اقدام اعتراض کرده و مسکو را مورد تحریم قرار دادند.

روابط روسیه و اتحادیه اروپا طی ماههای گذشته بر سر مسائل مختلف از جمله پرونده الکسی ناوالنی و فعالیت‌های ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه به تیرگی گراییده است. لاوروف اخیرا طی یک مصاحبه تأکید کرده است که دیگر چیز زیادی از روابط مسکو و بروکسل باقی نمانده است.

«محمد علی الحوثی» رئیس کمیته شورای عالی یمن و عضو شورای عالی سیاسی این کشور از وزیر خارجه روسیه خواست به یمن سفر کند.

او امروز پنجشنبه در حساب توییتری خود نوشت: «از وزیر خارجه روسیه که قصد سفر به منطقه بین روزهای هشتم تا دوازدهم مارس را دارد، دعوت می‌کنیم که به صنعاء جهت اطلاع از ثبات امنیتی سفر کند».

این مقام یمنی همچنین از سرگئی لاوروف خواست که به‌جای شهر ریاض، پایتخت عربستان، سفارت روسیه در شهر صنعاء را بازگشایی کند تا از اوضاع انسانی فاجعه‌باری که کشورهای مهاجم به یمن از جمله آمریکا، عربستان سعودی و انگلیس و امارات و متحدان آن‌ها مسبب آن بودند، اطلاع یابد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید