رئیس جمهور افغانستان گفت: دستور آزادی ۵ هزار زندانی طالبان را تحت فشار آمریکا صادر کردم و خواسته خودم نبود.

اشرف غنی: تحت فشار آمریکا زندانیان طالبان را آزاد کردم

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان درباره آزادی ۵ هزار زندانی طالبان به «نیویورکر» گفت: فرمان آزادی آن‌ها را صادر کردم، نه بخاطر اینکه می‌خواستم بلکه بخاطر اینکه آمریکا مرا تحت فشار قرار داد.

وی با اشاره به خروج احتمالی نظامیان آمریکایی از افغانستان نیز گفت: آمریکا می‌تواند هروقت که بخواهد نیروهایش را از افغانستان خارج کند اما باید در این باره با رئیس جمهور منتخب مذاکره کنند آن‌ها باید با من تماس بگیرند، من رئیس جمهور منتخب هستم.

غنی با خطرناک خواندن سازش در روند صلح با طالبان و با اظهار اینکه توسط آرای مردم افغانستان انتخاب شده تاکید نمود: قدرت من به مشروعیت من است، لحظه‌ای که مشروعیت از بین برود همه چیز از بین رفته است.

نیویورکر افزود که مقامات آمریکایی اشرف غنی را مانعی برای صلح می‌دانند که خواستار حفظ شرایط کنونی است، شرایطی که او را در قدرت باقی نگه می‌دارد.

مقامات آمریکایی که نامی از آن‌ها آورده نشده، به این نشریه گفتند بهترین پیامد مذاکرات صلح برقراری آتش‌بس و توافق برای ایجاد یک دولت انتقالی است که در آن قدرت بین طالبان و دولت افغانستان تقسیم شود.

براساس این گزارش، دولت انتقالی قانون اساسی جدیدی را تنظیم می‌کند که مسیر را برای برگزاری انتخابات سراسری هموار خواهد کرد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید