مدیر شبکه بهداشت و درمان آمل گفت: به علت عادی‌انگاری مردم در آستانه سال نو و خرید نوروزی احتمال اوج گرفتن پیک چهارم این ویروس در آمل وجود دارد.

احتمال اوج پیک چهارم کرونا در مازندران در آستانه سال نو

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، خارج شدن استان مازندران از وضعیت قرمز و دو رقمی شدن تعداد بستری‌های مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی این استان مدت زیادی نگذشته و هنوز دو، سه شهرستان در نقشه کشور به رنگ نارنجی نشان داده می‌شود که مسئولان ستاد استاتی و شهرستانی مبارزه با کرونا پیش بینی قرار گرفتن در پیک چهارم را در نشست‌ها و جلسات مطرح و اساسی ترین علت این احتمال را عادی انگاری مازندرانی عنوان می‌کنند آن هم در شرایطی که شیوع ویروس جهش یافته با نام کرونای انگلیسی در چند استان مشاهده و باعث مرگ چند هموطن ما شده است اما همچنان این عادی انگاری ادامه داشته و مردم توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی نمی‌کنند.

بیماری منحوسی که چند روزی از یک سالگی آن می‌گذرد و در آستانه ایام نوروز با وجود اعلام اینکه عید امسال به مانند سال گذشته است و منع تردد برای مسافرت به سایر استان‌ها است متاسفانه در مراکز خرید و واحدهای صنفی شلوغی جمعیت به منظور خریدهای نوروزی مشاهده می‌شود که این بی توجهی و عادی انگاری موجب نگرانی مسئولان امر ستادی استانی و شهرستانی مبارزه با کرونا مازندران شده است.

احمدعلی رمضانی، مدیر شبکه بهداشت و درمان آمل با اشاره به عبور پیک سوم کرونا عنوان کرد: این شهرستان توانست در مدت زمان طولانی با مدیریت ببشتر به کنترل این ویروس بپردازد با توجه به اینکه اکثر استان‌ها پیک سوم را با تمام توان و حوزه بهداشت و درمان در اوج بحران رسیده بود، در مازندران پیک به مرحله بحران نرسید و جوابگوی تعداد افراد بیمار بودیم.

وی با بیان اینکه در پیک سوم قله پیک به حدی نرسیده بود که ما دچار بحران شویم، افزود: هرچقدر میزان بستری شدن کم باشد تعداد فوتی‌ها نیز کاهش پیدا می‌کند و اکنون به دو رقمی تعداد بستری‌ها رسیدیم.

رمضانی با اشاره به اینکه هم اکنون پنج بیمارستان آمل همچنان درگیر موارد بستری بیماری کرونا هستند، تصریح کرد: موارد بستری بسیار کاهش یافته اما روند کاهشی بسیار شکننده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان آمل با اعلام اینکه ۹۰ درصد شهروندان آملی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند، گفت: با وجود رعایت بیش از۹۰ درصدی پرونکل‌های بهداشتی براساس سامانه کشور، اما بر خی از واحدهای صنفی در اجرای این رعایت پروتکل‌ها کم کاری می‌کنند؛ مثلا رعایت فاصله اجتماعی در پاساژها ۳۰ درصد است و این خوب نیست.

وی اشاره به کرونای انگلیسی در آمل از عدم مشاهده آن خبر داد و گفت: متاسفانه در ویروس کرونای انگلیسی سنین پایین درگیرتر می‌شوند و همانطور به اثبات رسیده میانگین سن ابتلا کاهش پیدا کرده و شدت بیماری بیشتر است، در حالی که در ۲۴ تا ۴۸ ساعت فرد را کاملا درگیر می‌کند.

رمضانی در زمینه تزریق واکسن کادر درمان، مطرح کرد: تاکنون حدود ۵۰۰ نفر از کادر درمان واکسن شدند که با توجه به اولویت نیروهای بخش کرونا، اوژانس و ۱۱۵ پس از واکسیناسیون آنها، در مرحله بعد گروه هدف واکسیناسیون می‌شوند.

این مسئول افزود: حدود ۵۰ دوز برای گروه هدف در نظر گرفته شده است و در سال آینده همه گروه‌های واکسن تزریق می‌شوند.

وی با ابراز نگرانی از شیوع پیک چهارم به دلیل بازارهای عید و عید نوروز یادآور شد: برای پیک چهارم برنامه‌ریزی کردیم تا در بیمارستان‌ها آمادگی را ایجاد کنیم اما متاسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونایی انگلیسی در کشور دو هفته فرصت کمتر است و ۴۸ تا ۷۲ ساعت فرد به بدترین حالت می‌رسد.

رمضانی با تاکید بر اینکه متاسفانه عادی انگاری جامعه باعث افزایش شیوع کرونا می شود، گفت: به مردم توصیه می شود که حتما از استفاده دو ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی توجه کنند به خصوص از دورهمی و مهمانی رفتن در ایام نوروز جلوگیری کنند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید