رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان اعلام کرد که یک دستگاه میکسر در میدان شیرسنگی شهر همدان واژگون شد اما مصدومی نداشت.

واژگونی یک دستگاه میکسر بتن هنگام عبور از خیابان /عکس

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت: واژگونی وسایل نقلیه از نوع میکسر بتن بسیار خطر آفرین است هر چند ظهر امروز/پنجشنبه/ یک دستگاه میکسر در میدان شیرسنگی شهر همدان واژگون شد اما مصدومی نداشت.

سرهنگ فرخ جمالی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: میکسر بتن هنگام عبور از سمت خیابان گلزار به میدان شیرسنگی در قسمت سربالایی و سر پیچ به علت اضافه بار واژگون شد.

وی با انتقاد از نبود زیرساختی برای اعمال قانون میکسرها متخلف بیان کرد: چنانچه خودرویی در مجاور این میکسر تردد می کرد احتمال سقوط بر روی آن پس از واژگونی و جان باختن چند تن وجود داشت که خوشبختانه هنگام واژگونی خودرویی در مجاور میکسر تردد نمی کرد.

رییس پلیس راهور شهرستان همدان افزود: ظرفیت حمل بار در کارت خودرو میکسرهای بتن مشخص است اما بیشتر مواقع رانندگان ظرفیت تعیین شده را برای صرفه جویی در رفت و آمد، وقت و هزینه رعایت نکرده و بیش از ظرفیت اقدام به بارگیری می‌کنند.

سرهنگ جمالی اضافه کرد: این اقدام انها سبب بر هم خوردن تعادل وسیله نقلیه به ویژه در سر پیچ ها و واژگونی آنها می شود همچنین در یک نمونه که به تازگی در ابتدای خیابان امیرکبیر رخ داد خودرو میکسر به علت سنگینی بار در آسفالت فرو رفته و واژگون شد.

وی گفت: ماموران در صورت مواجهه با این قبیل تخلف ها، راننده میکسر را جریمه می کنند و به علت ورود خسارت به زیرساخت و ابنیه شهری باید برای اعمال قانون به شهرداری ها معرفی شوند.

رییس پلیس راهور شهرستان همدان اظهار داشت: طبق ماده ۳۱ قانون رسیدگی به تخلفات، شرکت ها و موسسات حمل و نقل بار و مسافر و رانندگان وسایل حمل نقل عمومی، در صورت تخلف از ضوابط حمل بار، مسافر و ایمنی عبور و مرور در راه های کشور توسط ماموران جریمه و در صورت حمل بار اضافی مسافر یا ایراد خسارت به راه، ابنیه تاسیسات، این خودروها متوقف و برای پرداخت خسارت به شهرداری معرفی شوند.

واژگونی یک دستگاه میکسر بتن هنگام عبور از خیابان /عکس

سرهنگ جمالی ادامه داد: برای پیشگیری از تکرار تخلف و بروز حوادث ناگوار همچنین جلوگیری از بروز خسارت به زیر ساخت ها باید شهرداری زمینه و سازو کار اعمال قانون این قبیل خودروها را فراهم کرده و جریمه پیش بینی شده نیز بازدارندگی لازم را داشته باشد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید