سیدجواد حسینی، معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: وجود ۲۴ نوع مدرسه در کشور یعنی عدالت آموزشی نداریم.

معاون وزیر آموزش و پرورش: عدالت آموزشی نداریم

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، وجود ۲۴ نوع مدرسه با عناوین مختلف در کشور را مغایر با عدالت و فرصت برابر آموزشی دانست و گفت: تعلیم و تربیت باید عادلانه پیش رود.

سیدجواد حسینی روز پنجشنبه در جلسه شورای معاونان، روسا و مدیران مناطق و نواحی آموزش و پرورش استان اردبیل افزود: وجود این میزان مدرسه متعدد، هم به کیفیت آموزش و هم به عدالت آموزشی لطمه می‌زند.

وی اظهارکرد: ما در نظام آموزش و پرورش نباید مدرسه استثنایی و مدرسه تیزهوشان داشته باشیم و همه باید در کنار هم و با فرصت برابر امکان تحصیل و یادگیری داشته باشند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، داشتن یک نوع مدرسه را آرمان اصلی نظام آموزش و پرورش ذکر کرد و ادامه داد: دانش‌آموزان و فرزندان این ملت باید در مدرسه، درس زندگی و عدالت بیاموزند.

وی بیان کرد: جریان یادگیری و نظام آموزش و پرورش رسمی، بزرگترین فرصت برای ترویج و تعمیق عدالت در کشور است و باید فرصت‎‌ها در این عرصه برابر توزیع و تامین شود.

حسینی همچنین، عدالت منطقه‎ای، عدالت مدرسه‎ای، عدالت آموزشی و عدالت دیجیتالی را لازمه نظام آموزش و پرورش دانست و تاکید کرد: امروز فرزندان این آب و خاک باید عدالت را در مدرسه ببینند و یاد بگیرند.

وی در ادامه میانگین بهره‌مندی دانش آموزان کشور از شبکه شاد و فضای آموزش مجازی و دیجیتال را ۷۰ درصد اعلام کرد و گفت: بی‌عدالتی دیجیتالی و فناورانه نباید در جامعه و در نظام تعلیم و تربیت ما شکل بگیرد و عده‌ای از دانش‌آموزان به خاطر این بی‌عدالتی، از تحصیل باز بمانند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، شبکه شاد را بستری برای کیفی‌تر و عادلانه‌تر کردن آموزش در کشور دانست و اضافه کرد: امروز حدود سه میلیون دانش‌آموز در کشور به علت دسترسی نداشتن به تجهیزات لازم و نیز بستر دیجیتال، در معرض خشن‌ترین جلوه نابرابری در آموزش قرار دارند.

وی بر ضرورت احداث مدارس مجازی در کشور تاکید کرد و خواستار مشارکت خیرین در این زمینه شد و گفت: بزرگترین و عادلانه‌ترین کار این است که دانش‌آموزان محروم از فضای آموزش مجازی را به این فضا وصل کرده و از بی عدالتی در عرصه آموزش جلوگیری کنیم.

حسینی، تامین تجهیزات و زیرساخت لازم برای آموزش مجازی همه دانش‌آموزان را کاری سخت خواند و با اشاره به نیاز ۱۲۰ هزار میلیارد ریالی برای رسیدن به این هدف بیان کرد: توان، ردیف اعتباری، منابع و اختیارات لازم برای محقق کردن این هدف در اختیار وزارت آموزش و پرورش نیست.

وی اضافه کرد: با این وجود، در اجرای طرح هدایت، به همت برخی نهادهای عمومی و خیرین، تاکنون ۲۱۵ هزار دستگاه تبلت و گوشی مناسب برای آموزش مجازی دانش‌آموزان محروم تامین شده و تامین یک میلیون دستگاه دیگر نیز تعهد شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین هزینه راه‌اندازی مدارس استثنایی را هشت تا ۱۰ برابر مدارس عادی اعلام کرد و گفت: برای راه‌اندازی هشت واحد مدرسه استثنایی در استان اردبیل برنامه‌ریزی شده که یکی از این واحدها، امروز در شهرستان پارس‌آباد کلنگ‌زنی شد.

وی این مدرسه را یکصد و سی و هفتمین مدرسه از مجموعه ۲۱۰ مدرسه موردنیاز آموزش و پرورش استثنایی کشور عنوان کرد و افزود: تاکنون ۹۰ واحد از این مدارس به همت خیرین احداث شده و در اختیار نظام آموزش و پرورش قرار گرفته است.

حسینی در ادامه با بیان این که استان اردبیل مدرسه خاص دانش‌آموزان دارای بیماران اوتیسم ندارد، اظهارکرد: اگر زمین این مدرسه تامین شود، با همت خیر شناسایی شده، این مدرسه در سریع‌ترین زمان ممکن احداث و تحویل می‌شود.

وی همچنین از راه‌اندازی چهل و نهمین مرکز توانبخشی و رون‌شناسی آموزش و پرورش استثنایی کشور و نیز پایگاه جامع آموزش مجازی دانش‌آموزان استثنایی استان اردبیل خبر داد و گفت: اعتبار لازم این دو اقدام تامین شده است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید