بنابر اعلام کاخ سفید، جو بایدن، رییس‌جمهور آمریکا وضعیت اضطراری ملی در مورد ونزوئلا و اوکراین و نیز تحریم‌ها علیه روسیه را به مدت یک سال دیگر تمدید کرد.

تمدید وضعیت اضطراری ملی در مورد ونزوئلا توسط بایدن

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در بیانیه جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا که کاخ سفید منتشر کرد، آمده است: وضعیت در ونزوئلا همچنان تهدیدی غیر عادی و غیر معمول علیه امنیت ملی و سیاست خارجی ایالات متحده به شمار می‌رود. بنابراین، من تعیین کرده‌ام که وضعیت اضطراری ملی که در دستور اجرایی ۱۳۶۹۲ در رابطه با وضعیت در ونزوئلا اعلام شده است، ادامه یابد.

این دستور اجرایی دوره باراک اوباما تحریم‌ها و محدودیت‌های صدور ویزا علیه مقام‌های ارشد اطلاعاتی و امنیتی ونزوئلا را حفظ می‌کند.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین تحریم‌های ضد روسیه در ارتباط با اوکراین را برای یک سال دیگر تمدید کرد. در اطلاعیه کاخ سفید آمده است، بایدن وضعیت اضطراری ملی در رابطه با اوکراین را با طیفی از تحریم‌ها علیه روسیه تمدید کرد.

بایدن تاکید کرد: وضعیت اضطراری ملی که شش مارس ۲۰۱۴ اعلام شد و اقداماتی که در همان روز به تصویب رسید و همچنین تدابیر ۱۶ مارس ۲۰۱۴، ۲۰ مارس ۲۰۱۴، ۱۹ دسامبر ۲۰۱۴ و ۲۰ سپتامبر ۲۰۱۸ در رابطه با این وضعیت، باید بعد از شش مارس ۲۰۲۱ هم ادامه یابند. بنابراین من ادامه این وضعیت اضطراری که در دستور اجرایی ۱۳۶۶۰ صادر شد، اعلام می‌کنم. طبق آن هر شخصی که اقدام به تهدید ثبات و امنیت اوکراین کند، تحریم می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید