نخست‌وزیر عراق در واکنش به حمله راکتی به بخش آمریکایی پایگاه عین الاسد گفت: مطابق با اولویت‌ها در مسیر گفت‌وگو بر سر زمان‌بندی خروج نیروهای رزمی از خاک عراق حرکت می کنیم.

واکنش الکاظمی به حمله راکتی به پایگاه عین الاسد

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق، عصر امروز (چهارشنبه)، به حمله راکتی به بخش آمریکایی پایگاه عین الاسد واقع در استان الانبار (غرب عراق)‌ واکنش نشان داد.

خبرگزاری رسمی عراق، صبح امروز، گزارش داد که پایگاه عین الاسد با ۱۰ راکت کاتیوشا هدف حمله قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، نخست‌وزیر این کشور در این خصوص گفت: «گروه‌هایی که این حملات را انجام می‌دهند، نسبت حقیقی با عراق ندارند. دستگاه‌های امنیتی برای اتخاذ مواضع قطعی در قبال این گروه‌ها با هر نام و ادعایی دستور روشن دارند».

مصطفی الکاظمی در ادامه گفت: «مسئولیت ملی  و اخلاقی ما در قبال مردم‌مان ایجاب می‌کند که ما اجازه‌ای به منطق سلاح ندهیم و عراق باید خود را از درگیری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی خارج کند و مطابق با اولیت‌های کاملا عراقی حرکت کند».

الکاظمی افزود: «از تمام گروه‌های سیاسی می‌خواهیم برای حمایت از رویکرد دولت مواضعی علنی و روشن اتخاذ کنند».

او همچنین اظهار داشت: «مطابق با اولویت‌ها و نیاز عراق، ما در [مسیر] گفت‌وگو برای توافق بر سر زمان‌بندی خروج نیروهای رزمی [از خاک عراق] در حال حرکت هستیم».

در ارتباط با حمله امروز، علی‌رغم آنکه مرکز اطلاع‌رسانی امنیتی عراق اعلام کرد که این حمله خسارت آنچنانی در بر نداشته است، با این حال، برخی منابع خبری از جمله شبکه «المیادین» و خبرگزاری فرانسه گزارش دادند که یک پیمانکار در پی این حمله، سکته قبلی کرده و کشته شده است که شبکه المیادین در این خصوص خبر داد این پیمانکار آمریکایی بوده است.

پایگاه‌های عین الاسد در غرب استان الانبار (غرب عراق) و پایگاه «حریر» در شمال اربیل دو پایگاه اصلی آمریکا در عراق هستند که گنجایش هفت هزار نظامی را دارند.

مطابق با مصوبه دی ماه سال گذشته پارلمان عراق مبنی بر خروج نیروهای بیگانه از خاک این کشور، حضور نیروهای آمریکایی از جمله در عین الاسد غیرقانونی محسوب می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید