وزیر امور خارجه فرانسه گفت: ترکیه دست از توهین به فرانسه و اتحادیه اروپا برداشته اما روابطمان شکننده است.

فرانسه: روابط ما با ترکیه هنوز هم شکننده است

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، وزیر امور خارجه فرانسه اظهار کرد، ترکیه دست از توهین به فرانسه و اتحادیه اروپا برداشته و رو به اطمینان بخشی آورده اما روابط تا زمانی که این کشور اقدامات ملموس در پیش نگیرد شکننده خواهد ماند.

آنکارا بارها با پاریس بر سر سیاستهایش در سوریه، لیبی، حوزه شرق مدیترانه و دیگر مسائل اختلاف پیدا کرده اما اعضای ناتو در ماه فوریه گفتند در حال کار به روی یک نقشه راه برای عادی سازی روابط هستند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه روز سه شنبه در چارچوب این تلاشها با امانوئل ماکرون همتای فرانسوی خود گفتگو کرد.

ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه خطاب به یک جلسه استماع پارلمان گفت: دیگر توهینهای بیشتری وجود نداشته و ادبیات اطمینان بخش تری وجود دارد.

او خاطر نشان کرد، خارج ساختن کشتی های تحقیقاتی ترکیه از آبهای قبرس در شرق مدیترانه و این که آنکارا تمایل به از سرگیری مذاکرات با یونان بر سر یک مناقشه دریایی قدیمی نشان داده نشانه های مثبتی هستند.

وی با اشاره به اختلافات بر سر لیبی، عراق و قره باغ گفت: این شکننده است زیرا فهرست اختلافات خیلی بلند است اما ما خواهان یک روابط سالم با ترکیه هستیم.

او اظهار کرد: لازم است اقداماتی انجام شود و ما زمانی که آن کارها به اجرا در بیایند خواهیم توانست موضعمان را تعیین کنیم. فعلا تنها اقدام شفاهی انجام شده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید