به خطوط عمودی که بین دو ابروی شما وجود دارند، خط اخم گفته می شود، خط اخم بین دو ابرو می تواند در هر سنی ایجاد شود و یکی از دلایل اصلی ایجاد خط و خطوط اخم بین دو ابرو، روند طبیعی پیرشدن پوست است.

دلیل ایجاد خط اخم بر روی صورت چیست؟ | نحوه صاف کردن خط اخم با چند روش ساده و طبیعی

به گزارش سلام نو به نقل از نمناک، خط اخم ردپایی زشت روی پیشانی است که به دلایل مختلفی از جمله افزایش سن بوجود می آید. خط اخم یکی از شایعترین عوارض پوستی است که به چهره، حالتی عبوس و گرفته می دهد و رفع آن برای بسیاری از افراد دغدغه است.

اگر خط اخم دارید و نمی توانید خودتان را برای تزریق بوتاکس و یا استفاده از روش های دیگر برای از بین بردن چروک دور چشم و پیشانی قانع کنید، با مطالعه این بخش از سلامت چند راه طبیعی با گیاهان دارویی را به شما معرفی میکنیم.

خط اخم چیست؟

عضله ای اخم کننده بین 2 ابرو به سمت خارج وجود دارد که وقتی منقبض می شود، ابرو را به داخل و پایین می کشد.

خط اخم بین دو ابرو می تواند در هر سنی ایجاد شود. به خطوط عمودی که بین دو ابروی شما وجود دارند، خط اخم گفته می شود. یکی از دلایل اصلی ایجاد خط و خطوط اخم بین دو ابرو، روند طبیعی پیرشدن پوست است.

با بالارفتن سن، لایه ی داخلی پوست، به نام درمیس، نازک می شود و تکثیر سلولی در آن کاهش می یابد و از طرف دیگرالاستین و بافت های زیر پوست شل می شوند و درنتیجه پوست، قابلیت ارتجاعی خود را از دست می دهد. خط اخم به دلایل دیگر نیز ممکن است ایجاد گردد حتی برخی از افراد در اوایل دوره ی بیست سالگی متوجه تشکیل این خطوط می شوند.

علت چیست ؟ چه چیزهایی باعث ایجاد خط اخم می شوند؟

    سن و سال

    ژن های مرتبط

    نور خورشید

    استرس و فشار

    سیگار کشیدن

علت خط اخم

پیشنهادات کلی برای رفع و محو کردن خط اخم و پیشانی

چگونه از شر این خط های اخم و چین و چروک ها خلاص شویم:

    غذای سالم بخورید. و آب زیادی بنوشید.

    به اندازه کافی بخوابید.

    عوض کردن مرتب ملافه ها.

    به پشت خوابیدن.

    استفاده از مرطوب کننده ها.

    انجام ماساژ صورت.

    استفاده از کرم ضدآفتاب

    چک آپ و بررسی چشم ها

    استفاده از عینک آفتابی

    لایه برداری کردن

    مصرف کردن مولتی ویتامین ها

    با پوست خود با ملایمت رفتار کنید.

    مصرف سیگار را کم کنید.

    خودتان را درمان کنید.

خط و چروک در پیشانی

درمانهای خانگی موثر برای رفع خط اخم و پیشانی

طبق روال مطالب قبلی بخش سلامت پوست و موی قبل از معرفی روش های طب مدرن به روش های طب سنتی می پردازیم.

رفع خط اخم با روغن کرچک

مقداری از روغن کرچک را روی خطوط پیشانی خود بمالید و به آرامی ، برای چند دقیقه ماساژ دهید و اجازه دهید تا یک شبانه روز روی صورت بماند. این روغن یکی از بهترین درمان ها برای خلاص شدن از شر خطوط اخم پیشانی نیز می باشد.

روغن نارگیل برای خط اخم

روغن نارگیل را روی خط اخم و خط های پیشانی، به مدت 10 دقیقه ماساژ دهید. همچنین می توانید روغن نارگیل را با سفیده تخم مرغ مخلوط کنید و سپس روی پیشانی بمالید. اگر پوست خیلی خشکی دارید، روغن نارگیل یکی از بهترین گزینه هاست.

صاف کردن خط اخم با موز

به سادگی مقداری موز رسیده را له کنید و با آووکادو و کمی عسل در یک کاسه کوچک مخلوط کنید. سپس این مخلوط را به مدت 15 الی 20 دقیقه روی پیشانی و محل خط اخم خود اعمال کنید و کاملا با آب گرم بشویید. همین طور می توانید 1 عدد موز رسیده له شده ، 2 قاشق غذاخوری جودو سر و 1 قاشق غذاخوری ماست را به خوبی باهم ترکیب کنید. سپس این ترکیب را روی پیشانی خود اعمال کنید و بعد از 15 دقیقه بشویید.

روغن میوه گل رز یا رزهیپ برای از بین بردن خط اخم

برای از بین بردن خط اخم ، از روغن میوه گل رز یا رزهیپ که سرشار از ویتامین A است و از پیری پوست جلوگیری می کند، استفاده نمایید و چندین قطره از این روغن را در خط اخم ماساژ دهید تا جذب شود. پس از ماساژ، صورتتان را با آب ولرم بشویید.

میوه گل رز

ماسک خیار و جعفری برای از بین بردن خط اخم

یک عدد خیار را رنده کنید و آب آن را بگیرید. جعفری خرد شده را به خیار های رنده شده اضافه کنید. مخلوط به دست آمده را روی یک پارچه ی درشت بافت بریزید و پارچه را همراه با مخلوط، به مدت 10 الی 15 دقیقه روی خط اخم بگذارید و سپس صورتتان را بشویید.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید