مجموع تلفات پرندگان مهاجر در تالاب میانکاله و خلیج گرگان در ۳۳ روز گذشته از ۲۰ هزار قطعه گذشت.

روزهای تلخ و غم‌انگیز در استان مازندران؛ تلفات پرندگان از ۲۰ هزار قطعه گذشت

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، نهم بهمن ماه امسال بود که تراژدی تلخ مرگ پرندگان در میانکاله رخ داد و طی این مدت شاهد تکرار روزهای تلخ و غم‌انگیز در استان مازندران بودیم.

اکنون با گذشت ۳۳ روز کماکان روزهای غم‌انگیز در میانکاله تکرار شده و همین موضوع میانکاله را در سکوت عجیبی فرو برد باوجود همه مشکلات این روزهای تلاش محیط بانان در طبیعت میانکاله ادامه دارد.

براساس اطلاعیه شماره ۳۱درباره تلفات غیرعادی در پرندگان مهاجر آبزی در تالاب بین‌المللی میانکاله و خلیج گرگان، عملیات پایش و جمع‌آوری لاشه پرندگان مهاجر آبزی روز سه‌شنبه ۱۲ اسفند ماه ۹۹  نیز با اعزام اکیپ‌های از محیط‌بانان و کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست بهشهر، گلوگاه و اداره کل انجام که  یک‌هزار و ۶۶ قطعه پرنده مهاجر آبزی از گونه‌های چنگر معمولی، فلامینگو، مرغابی و کشیم تلف شده از سطح ساحل جمع آوری و دفن بهداشتی شدند.

گفتنی است طی ۳۳روز گذشته مجموع تلفات پرندگان مهاجر جمع‌آوری شده در تالاب میانکاله و خلیج گرگان به عدد ۲۰ هزار و ۴۹۲ قطعه رسیده است.

عملیات جمع‌آوری لاشه پرندگان تلف شده توسط چندین گروه با استفاده از قایق، تراکتور و همچنین به‌صورت پیاده در ضلع شرقی و جنوبی در داخل تالاب و خلیج انجام شد.

همچنین در عملیات امروز ماموران یگان حفاظت محیط‌زیست شهرستان بندر ترکمن نیز حضور داشتند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید