به گفته کاظمی، رییس هیئت نظارت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها، ثبت نام الکترونیکی و حضوری این انتخابات از ۲۰ اسفندماه آغاز خواهد شد.

ثبت نام الکترونیکی انتخابات شوراها از ۲۰ اسفند آغاز می‌شود

به گزارش سلام نو، سیدحمیدرضا کاظمی در گفت و گو با خانه ملت، با اشاره به آغاز ثبت نام انتخابات شوراها از ۲۰ اسفندماه و احتمال کاندیداتوری بیش از ۴۰۰ هزار نفر بر اساس تجارب قبلی، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و احتمال ثبت نام گسترده کاندیداها در انتخابات شوراها، ضرورت داشت تا ساز و کاری برای تسهیل و تسریع در ثبت نام ها ایجاد شود که کمترین مشکل به وجود آید.

رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بیان کرد: از آنجایی که باید طبق قانون انتخابات شوراها ثبت نام ها به صورت حضوری در فرمانداری ها و بخشداری ها صورت بگیرد، وزارت کشور با توجه به محدودیت های کرونایی درخواست ثبت نام الکترونیکی نامزد های انتخابات شوراها را به هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها ارائه کرد که پس از بررسی با این موضوع موافقت شد.

رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها ادامه داد: البته این موضوع نافی این نیست که اگر کسی حضوری مراجعه کند، ثبت نام نمی شود بلکه برای حفظ سلامت مردم تصمیم گرفته شده تا ثبت نام الکترونیکی در دستور کار قرار بگیرد.  

وی افزود: ثبت نام الکترونیکی شوراها مورد تائید هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها بوده و به وزارت کشور اعلام شده که این موضوع از نظر هیئت مرکزی مانعی ندارد.

کاظمی یادآور شد: ۲۰ اسفند ماه ثبت نام الکترونیکی و حضوری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و از اوایل سال آینده ثبت نام انتخابات روستاها آغاز می شود؛ با توجه به نیاز دریافت گواهی سوء پیشینه داوطلبان باید از الان اقدامات لازم را برای ثبت انجام دهند تا در موعد مقرر دچار مشکل نشوند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید