دبیرکل سازمان ملل متحد در تماس تلفنی‌ با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان خواستار تداوم تلاش‌ ایران برای کمک به برقراری صلح در یمن شد.

گفتگوی تلفنی گوترش با ظریف درباره یمن

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد امشب (سه‌شنبه)‌ با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تلفنی درباره اوضاع یمن گفت‌وگو کرد.

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد در تماس تلفنی با «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن تشریح آخرین اقدامات سازمان ملل به منظور پایان دادن به جنگ یمن و برقراری صلح عادلانه و آغاز گفت‌وگوهای سیاسی در یمن، خواستار تداوم تلاش‌های برجسته جمهوری اسلامی ایران در کمک به برقراری صلح در یمن شد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز با اعلام حمایت ایران از تلاش‌های سازمان ملل برای برقراری صلح عادلانه در یمن، بر لزوم پایان جنگ، رفع محاصره و ارائه کمک‌های انساندوستانه به مردم یمن تأکید کرد.

ظریف همچنین در این گفت‌وگوی تلفنی ابراز امیدواری کرد با انجام گفت‌وگوهای درون یمنی و تشکیل دولت فراگیر شاهد استقرار و ثبات این کشور باشیم.

به گزارش فارس، جمهوری اسلامی ایران که بعد از تهاجم نظامی ائتلاف به سرکردگی عربستان سعودی به یمن در فروردین ماه ۱۳۹۴، پیشنهادی چهار ماده‌ای را ارائه کرد، در این سال‌ها از تلاش برای حل و فصل سیاسی این بحران دست نکشید.

جمهوری اسلامی ایران همواره در این پنج سال از کشورهای جنگ طلب خواسته که به جنگ و محاصره یمن پایان داده و راه حل مسالمت آمیز را مدنظر قرار بدهند.

در همین راستا و در دو ماه اخیر رایزنی‌هایی در راستای حل و فصل سیاسی این بحران از سوی مقامات ایرانی صورت گرفت و در سفری هم که «مارتین گریفیتس» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن در بهمن ماه سال جاری به تهران داشت، گفت‌وگوهایی در این خصوص انجام شد.

از سوی دیگر در هفته‌های اخیر، «علی اصغر خاجی» دستیار ارشد وزیر امور خارجه با «دفلیچه» نماینده ایتالیا و همچنین با «پیتر سمنی بی» نماینده ویژه سوئد در امور یمن گفت‌وگو کرد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید