جو لیگون باسابقه‌ترین زندانی نوجوان آمریکایی که در فوریه ۱۹۵۳ هنگامی که تنها ۱۵ ساله داشت به دلیل دزدی و چاقوکشی در فیلادلفیا، به حبس ابد محکوم شده بود، پس از ۶۸ سال از زندان آزاد شد.

آزادی زندانی محکوم به حبس ابد پس از ۶۸ سال / تصاویر

به گزارش سلام نو به نقل از فرارو، جو لیگون ۸۳ ساله، مسن‌ترین و باسابقه‌ترین زندانی نوجوان آمریکایی که به حبس ابد محکوم شده بود، پس از گذراندن حدود ۶۸ سال از عمر خود در زندان، عاقبت آزاد شد.

جو لیگون که هفته گذشته آزاد شد، در فوریه ۱۹۵۳ هنگامی که ۱۵ ساله بود، به حبس ابد محکوم شد. وی در جرائم مرتبط با دزدی و چاقوکشی در فیلادلفیا، همراه با چهار پسر نوجوان دیگر، گناهکار شناخته شده بود. در این ماجرا دو نفر کشته و شش نفر مجروح شده بودند.

 لیگون گفته که از آنجایی که در خیابان بود، دستگیر شد، در حالی که وکیل او، بردلی بریج، گفته است که موکلش معتقد است که هرگز کسی را به قتل نرسانده است.

لیگون گفت که دیگر بچه نیست، من نه تنها مرد شده‌ام، بلکه در واقع پیرمرد هستم و هر روز پیرتر می‌شوم.

پس از آزادی لیگون در هفته گذشته، بریج تأکید کرد که کودکی که در سال ۱۹۵۳ مرتکب آن جرائم شده بود، دیگر وجود ندارد…کسی که در سال ۲۰۲۱ از زندان خارج شد، ۸۳ ساله است، بزرگ شده، تغییر کرده، و دیگر تهدید به شمار نمی‌رود.

 بریج گفت: او خسارات و آسیب‌هایی را که به جامعه وارد کرده، جبران کرده و حالا خوب است که آخرین سال‌های عمرش را در آزادی بگذراند.

این طور نبوده که لیگون فرصت بیرون آمدن از زندان را نداشته، بلکه او گزینه‌های عفو و آزادی مشروط را رد کرد، زیرا معتقد بود که این گزینه‌ها، پس از ده‌ها سال حبس، آزادی مورد درخواستش را به او نمی‌دهند.

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

کد خبرنگار: ۱۵
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • الم IR ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    0 2
    چه زندان جالبی دارن در بعضی زندانها طرف 5 سال دام نمیاره یا میمیره یا ناقص میشه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید