قطر و ترکیه امروز با هدف تقویت همکاری‌های نظامی، رزمایش نظامی مشترکشان را آغاز کردند.

آغاز رزمایش نظامی مشترک قطر و ترکیه

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا به نقل از رسانه‌های قطر، این رزمایش نظامی مشترک با عنوان «العدید ۲۰۲۱»  تا ۳۱ مارس (۱۱ فروردین ۱۴۰۰) در این کشور حاشیه خلیج فارس ادامه می‌یابد.

توسعه همکاری‌های مشترک نظامی بین دو کشور و افزایش توانایی‌های نظامی ارتش قطر از اهداف برگزاری این رزمایش بیان شده است. 

در این رزمایش، فرماندهی نیروهای مشترک قطر و ترکیه و یک لشکر پیاده و توپخانه شرکت دارند. 

رزمایش العدید ۲۰۲۱ کمتر از دو ماه پس از امضای توافق صلح "العلا" که بر اساس آن صلح بین عربستان، امارات، بحرین و مصر با قطر پایه ریزی شد، انجام می‌شود. 

پیشتر نیز نیروهای نظامی ترکیه و قطر و یگان‌های ویژه دوحه به منظور افزایش آمادگی این نیروها برای مبارزه با تروریسم در اواسط ماه دسامبر گذشته در محله‌های پرجمعیت دوحه رزمایش نظامی برگزار کردند. 

وزارت دفاع ترکیه چهارم دسامبر سال گذشته میلادی (۲۰۲۰) اعلام کرد که مربیان نظامی نیروهای مسلح این کشور در مورد استفاده از گلوله‌های خمپاره آموزش‌های میدانی را به اعضای ارتش قطر ارائه کردند. 

روابط نظامی قطر و ترکیه پس از آغاز بحران خلیج فارس در تابستان ۲۰۱۷ تقویت شد و توافق نامه همکاری نظامی این دو کشور پس از تصویب پارلمان ترکیه و تصویب آن توسط رئیس جمهور رجب طیب اردوغان به اجرا درآمد. 

بر اساس این توافق نامه، یک پایگاه نظامی ترکیه در قطر ایجاد و زمینه برگزاری تمرینات مشترک نظامی با حضور نیروهای دو طرف فراهم شد. 

این توافق نامه زمینه افزایش همکاری طرفین در زمینه‌های آموزش نظامی، صنایع دفاعی، برگزاری رزمایش مشترک و استقرار متقابل نیروها را فراهم می‌کند. 

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید