شیراز یکی از زیباترین شهرهای کشورمان است که در استان فارس واقع شده است، این شهر دارای جاذبه‌های بی‌بدیل گردشگری است که چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

نگاهی به ۵ جاذبه گردشگری شیراز، شهر شعر و ادب

به گزارش سلام نو به نقل از انتخاب، رایحه بهار نارنج، عطر شعر و بوی تاریخ فقط در یک شهر ایران می تواند شما را سرمست کند. درست حدس زدید شیراز! شیراز یکی از بهترین شهرهای ایران است که تاریخ از زمان هخامنش تا کریم خان در آن موج میزند. دیار سعدی و حافظ، شهر رنگ، بو، عطر و طعم. "خوشا شیراز و وضع بی‌مثالش"

شیراز و اطرافش پر است از اماکن تاریخی و طبیعی که نه تنها در ایران بلکه در دنیا کم نظیر است. برای آشنایی با جاذبه های گردشگری شیراز و اطرافش تا انتها همراه ما باشید.

  • تخت جمشید

پس از گذشت سال ها از ساخت تخت جمشید و بی مهری های تاریخ، هنوز تخت جمشید پا بر جاست. اگر میخواهید از ایرانی بودن خود احساس غرور کنید، در سفر به شیراز حتما سری به تخت جمشید بزنید. در نزدیکی تخت جمشید می توانید از نقش رستم هم بازدید کنید.

  • مسجد نصیرالملک

مسجد هزار رنگ و بسیار قدیمی با معماری بی مانند ایرانی. در سفر به شیراز حتما تا قبل از ظهر سری به مسجد نصیرالملک بزنید، تا بازی نور و رنگ را روی فرش دستباف ایرانی ببینید. شیراز مساجد زیبای دیگری هم دارد که دیدن آنها را به شما پیشنهاد می کنیم.

 آرامگاه حافظ

اگر اولین هدف سفر به شیراز حافظیه نباشد، بی شک یکی از اهداف گردشگرانی است که به شیراز سفر میکنند، دیدن آرامگاه حافظ و حضور در فضای دلنگیز آن است. گرفتن فال حافظ در فضای معنوی حافظیه را فراموش نکنید!

  • آرامگاه سعدی

اگر برایتان سوال پیش آمده که عکس پشت اسکناس ده هزار تومانی مربوط به آرامگاه کدام یک از مشاهیر ایرانی است، سری به سعدیه بزنید، دیدن آرامگاه سعدی و خوردن فالوده شیرازی در آنجا مطمئنا شما را برای ادامه شیراز گردی سرحال می کند.

5 جاذبه گردشگری شیراز که شما را مجذوب خواهد کرد!

  • باغ نارنجستان قوام

یکی از زیباترین باغ های ایرانی که زمانی محل زندگی قوام السلطنه بوده و دیدن آن خالی از لطف نیست، باغ نارنجستان قوام است. در سفر به شیراز دیدار از این باغ رویایی را به هیچ عنوان از دست ندهید! شیراز ده ها باغ شکوهمند دیگر هم دارد که بازدید از آنها حتما شما را به وجد می آورد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید